آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

جان کری: باید پیامدهای رویارویی با ایران را در نظر داشته باشیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جان کری

وزیرخارجه سابق آمریکا گفت: ابزارهای زیادی برای افزایش فشار بر ایران در اختیار ما وجود دارد و باید خطرهایی که برجام را تهدید می‌کنند، ارزیابی کنیم. 

به گزارش ایسنا، جان کری در چند پست توئیتری به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که طرح جدیدی را درباره ایران و اعمال تحریم های احتمالی در دست بررسی دارند، درباره هرگونه حرکت نسنجیده و عواقب آن هشدار داد. 

 

کری در توئیتر خود آورد «فردا کمیته روابط خارجی سنا، طرح ایران را بررسی خواهد کرد، تصمیم بزرگی است و من به توانمندی های این کمتیه باور دارم.

 

خود بیست و هشت سال در آنجا بوده‌ام. کمیته روابط خارجی سنا در طول سالها، تاثیر سازنده‌ای در تحریم ایران و بررسی اساسی توافق هسته‌ای با این کشور داشت. در موضوع برجام نیز بحث‌های خوبی داشتیم و من از این بحث‌ها استقبال می‌کردم. با این حال، دوستان و همکاران قدیمی من، زمان آن رسیده است که با احتیاط عمل کنیم.

 

بعد از انتخاب ایران، امکان سوء برداشت نیز بسیار زیاد است و اکنون زمان ارائه طرحی جدید درباره ایران نیست. ابزارهای زیادی برای افزایش فشار بر ایران در اختیار ما وجود دارد و باید خطرهایی که برجام را تهدید می کنند، ارزیابی کنیم.

 

باید پیامدهای رویارویی بدون مذاکره را در نظر داشته باشیم. همچنین باید نحوه هر گونه حرکت با هماهنگی یا رایزنی با متحدان اروپایی که در آن زمان و در حال حاضر نیز بسیار اهمیت دارند، مد نظر داشته باشیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------