آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد یک روایت نادرست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

به هیچ وجه بحث ورود هواپیمای دولت عربستان به حریم هوایی ایران مطرح نبوده است

سخنگوی وزارت خارجه، خبر منتشر شده در ارتباط با نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیمای حامل مقامات نظامی عربستان سعودی و مماشات وزارت امور خارجه در فرود این هواپیما و بازگشت آن به فرودگاه مبدا را به شدت تکذیب کرد.

 

بهرام قاسمی، در گفت‌وگو با ایسنا در مورد روایت اشتباه از  نقض حریم هوایی ایران و مماشات وزارت امور خارجه در این ارتباط اظهار کرد: به هیج وجه بحث ورود هواپیمای دولت عربستان به حریم هوایی ایران مطرح نبوده است.

 

وی افزود: در روز پنج‌شنبه هفته گذشته یک هواپیمای وابسته به یک شرکت خصوصی حامل مدیر یکی از شرکت‌های نفتی روسیه از فرودگاه «دمام» عربستان قصد پرواز به سمت روسیه را داشته است که با توجه به عادی بودن سرنشینان آن، شرکت هواپیمایی مذکور از کانال‌های معمول  و رایج در این‌گونه پروازها قبلا مجوز پرواز خود به سمت مسکو را از ایران دریافت کرده بود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: هواپیمای مذکور بعد ورود به حریم هوایی ایران، تصمیم به تغییر مسیر می‌دهد و اعلام می‌کند که قصد حرکت به سمت کشور قرقیزستان را دارد و تقاصای مجوز برای این مسیر را می‌کند، اما چون مجوز پرواز دریافتی آن به مقصد مسکو بود، خلبان این هواپیما دلیل تغییر مسیر را کمبود بنزین برای پرواز تا مسکو عنوان می‌کند و با توجه به این‌که پیشنهاد فرود برای سوخت‌گیری در فرودگاه‌های ایران را نمی‌پذیرد و از دیگر سو در آن لحظه امکان صدور مجوز جدید نیز برای این پرواز وجود نداشته است، اعلام می‌کند به مبدا اصلی بازگشت خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: لازم به یادآوری است وزارت امور خارجه در ورود و خروج این هواپیما به حریم هوایی ایران هیچ نقش و دخالتی نداشته و آن‌چه به ناروا به وزارت امور خارجه نسبت داده شده است، کلامی نادرست، غلط و شدیدا تکذیب می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------