آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

موضع دولت ترامپ درقبال ایران سختگیرانه‌تر شد؛ تشکیل دفتر «امور ایران» توسط سیا



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سیا

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) دفتر جدیدی که به طور اختصاصی به امور ایران می‌پردازد، تشکیل داده و مقامی باسابقه طولانی در زمینه مبارزه با تروریسم را به عنوان مدیر جدید این دفتر منصوب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مقامی باسابقه طولانی در زمینه مبارزه با تروریسم به نام «مایکل دی اندریا» را به عنوان مدیر جدید اداره تجسس بر ایران منصوب کرده است.

 

دی اندریا زمانی مسئول تعقیب «اسامه بن‌لادن» رهبر القاعده و همچنین برنامه هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف گرفتن تندروها بود.

 

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا رسما اینگونه انتصاب‌ها را اعلام نمی‌کند و دی اندریا مامور مخفی به حساب می‌آید.

 

این سازمان در واکنش به درخواست نیویورک تایمز از اظهار نظر خودداری کرد و گفت هویت ماموران مخفی و ماموریت آنها را فاش نمی‌کند.

 

طبق این گزارش، او ۶۰ سال دارد و برای ازدواج با همسرش که مسلمان است به اسلام گرویده.

 

منابع آگاه در دستگاههای جاسوسی آمریکا تصریح کردند که این انتصاب تازه‌ترین نشانه رویکرد سخت‌تر دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به ایران است.

 

دی اندریا را «مایک پمپئو» منصوب می‌کند که در دولت ترامپ مدیر سیا شده.

 

پمپئو هم مواضع سختی علیه ایران و توافق هسته‌ای با این کشور دارد. او در جریان بررسی صلاحیتش در ماه ژانویه در سنا قول داده بود توافق اتمی با ایران، برجام، را به شدت زیر نظر بگیرد تا هرگونه تخلف ایران را فاش کند.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی تایید کرد که ایران به تعهدهای خود در چهارچوب توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی پایبند بوده است.

 

دی اندریا همچنین مدیر برنامه جنجالی «کشتارهای هدفمند» سیا بود که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هزاران تندرو را عمدتا در پاکستان و افغانستان کشت. اما آن عملیات تعداد زیادی قربانی غیرنظامی هم داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------