آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سنای آمریکا پیشنهاد بررسی تحریم های جدید علیه ایران را به تصویب رساند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سنای آمریکا

سنای آمریکا برغم پیشنهاد برخی از سناتور ها مبنی بر تعویق تحریم های ایران به احترام قربانیان حمله تروریستی امروز تهران بررسی در مورد پیشنهاد بررسی تحریم های جدید علیه کشورمان را به تصویب رساند.

 قانونگذاران آمریکای روز چهارشنبه پیشنهاد بررسی لایحه جدید تحریم هایی را با عنوان 'ماده مقابله با اقدامات ثبات زدایانه ایران' به بهانه اعتراض و مخالفت با برنامه های موشکی ایران و واکنش به آنچه که حمایت ایران از تروریسم نامیده شده است و همچین ادعای نقض حقوق بشر از سوی ایران به رای گیری گذاشتند.

 

پیشنهاد بررسی این لایحه با 92 رای موافق در مقابل 7 رای مخالف به تصویب رسید و قرار شد تا لایحه مذکور در هفته آینده به منظور تصویب مورد بحث و بررسی قانونگذاران قرار بگیرد.

 

قبل از رای گیری در مورد این پیشنهاد سناتور باب مندز سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی و یکی از پیشنهاد کنندگان این لایحه با تاکید بر اینکه این لایحه ربطی به برنامه های هسته ای ندارد، گفت: عده ای می گویند که وضع تحریم های تازه با روح برجام مغایرت دارد و من می گویم که ساخت تاسیسات موشکی دوربرد و زیر زمینی دلالتی بر نیت مثبت (ایران) برای پیشبرد توافقنامه هسته ای نمی کند.

 

در همین نشست دو سناتور آمریکایی یکی برنی سندرز سناتور دموکرات ایالت ورمانت و دیگری کریستوفر مورفی از ایالت کنتیکت این کشور به احترام قربانیان حمله تروریستی امروز تهران پیشنهاد تعویق این رای گیری ها را کردند که با آن موافقت نشد .

 

هنوز تاریخ دقیق طرح لایحه مذکور در صحن سنای آمریکا به منظور بررسی و رای گیری روشن نیست.

 

  اخبار سیاست خارجی  -  ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------