آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

قاسمی: عراق یکپارچه ضامن منافع همه مردم این کشور خواهد بود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: عراق یکپارچه، باثبات و دموکراتیک، ضامن منافع همه مردم این کشور از تمام اقوام و مذاهب آن خواهد بود.

 به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی روز شنبه در واکنش به تصمیم یک جانبه اقلیم کردستان عراق مبنی بر برگزاری رفراندوم استقلال این کردستان عراق افزود: موضع اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق است.

 

وی ادامه داد: اقلیم کردستان بخشی از جمهوری عراق است و تصمیمات یک جانبه و خارج از موازین و چهارچوب ملی و قانونی بویژه قانون اساسی عراق آن هم در شرایط پیچیده این کشور و منطقه و طراحی بدخواهان برای تداوم بی ثباتی ها در عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید در این کشور می انجامد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: عراق امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و وفاق ملی است و اختلافات اربیل با بغداد نیز می بایست در چهارچوب گفت و گو و تفاهم ملی و منطبق با قانون اساسی عراق حل و فصل شود.

 

به گزارش ایرنا، احزاب کرد عراقی چهارشنبه گذشته بدون حضور جماعت اسلامی کردستان عراق و جنبش تغییر، با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق جلسه ای تشکیل دادند و تصمیم گرفتند همه پرسی اقلیم کردستان عراق را 25 سپتامبر سال 2017 میلادی برگزار کنند.

 

این احزاب، همزمان با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق و تعیین ریاست اقلیم، با برگزاری آن در 6 نوامبر سال 2017 میلادی موافقت کردند.

 

به این ترتیب همه پرسی در خصوص استقلال اقلیم کردستان عراق، زودتر از انتخابات پارلمانی و ریاست اقلیم کردستان عراق برگزار می شود؛ موضوعی که احزاب مخالف به شدت آن را رد می کنند و معتقدند که هرگونه تصمیمی درباره همه پرسی باید به بعد از برگزاری انتخابات پارلمان محلی و تعیین تکلیف پست ریاست اقلیم موکول شود.

 

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که هنوز تمامی احزاب کرد عراقی موضع واحدی در خصوص همه پرسی و شرایط برگزاری آن ندارند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------