شکنجه مسافران فرودگاه با انبردست/ استاد دانشگاه با ماسک دزدان را شناسایی کرد



دستگیری زورگیران خشن؛

شکنجه مسافران فرودگاه با انبردست/ استاد دانشگاه با ماسک دزدان را شناسایی کرد

اعضای باندی که با سوار کردن مسافران فرودگاه مهرآباد، قربانیان خود را به صورت وحشیانه آزار می دادند در عملیات بامدادی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 6 صبح چهارم تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید و در محدوده میدان آزادی مورد ضرب و شتم و سرقت وجوه نقد و دیگر اموال همراه خود قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور قاضی نصرتی ، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: صبح روز حادثه به عنوان مسافر و به مقصد فرودگاه مهرآباد ، سوار یک دستگاه خودرو پراید با سه نفر سرنشین شدم . در بین مسیر ، سرنشین صندلی جلو پس از یک لحظه توقف خودرو از صندلی شاگرد به صندلی عقب آمد و در حالیکه چاقو در دست داشت ، با تهدید اقدام به گرفتن سه عدد عابر بانک همراهم کرد . این شخص پس از توقف در مقابل یک دستگاه عابر بانک در جاده مخصوص ، به همراه سرنشین صندلی عقب مرا به داخل کوچه ای خلوت برده و با تهدید چاقو و در حالیکه انگشتم را در میان یک انبردست قرار داده و محکم فشار می داد ، مجبور کرد تا رمزهای عابر بانک را در اختیارش بگذرام و پس از اطمینان از صحیح بودن رمز عابر بانک ها و در حالیکه کلیه اموال همراهم از قبیل گوشی تلفن همراه ، وجه نقد ، مدارک شناسایی را سرقت کرده بودند ، در کیلومتر یک جاده مخصوص مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگری از مالباختگان شدند که به همین شیوه و شگرد و از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مورد ضرب و جرح ، تهدید با سلاح سرد و سرقت وجوه نقد ، عابر بانک و ... قرار گرفته بودند .

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با شناسایی تعدادی از مالباختگان ، کارآگاهان با انجام چهره نگاری و همچنین با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی که سارقان در آن شعبات اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب های عابربانک متعلق به مالباختگان کرده بودند ، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به نام "هیربد . هـ" شدند .

با شناسایی مخفیگاه هیربد در شهرستان کرج ـ شهرک مارلیک ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود اطلاع پیدا کردند که خودرو استفاده شده در سرقت ها یک دستگاه پراید نوک مدادی و متعلق به وی می باشد .

در ادامه اقدامات پلیسی جهت شناسایی دیگر اعضای گروه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همزمان با دستگیری اعضای گروه زورگیر خیابان خردمند و اظهارات رئیس قوه قضائیه و جاشنین ناجا در خصوص برخورد شدید با زورگیران ، هیربد و همدستانش مخفیگاه های خود را تغییر داده اند .

در شرایطی که هیربد و همدستانش ، با تغییر محل های سکونت خود زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده بودند ، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی دیگر اعضای گروه از جمله سرکرده گروه به نام "بهروز . خ" شدند که به همراه برادر خود به نام "فضل الله" دو نفر از اعضای اصلی گروه سارقان بودند .

با شناسایی چهار عضو گروه سارقان به اسامی هیربد . هـ ، بهروز و فضل الله . خ و بابک . خ ، سوابق آنها از سیستم جامع پلیس استخراج و مشخص شد که هر چهار متهم از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف هستند . در ادامه تحقیقات ، مالباختگان هر چهار متهم از جمله بهروز را به عنوان فردی که در زمان سرقت ، آنها را مورد ضرب و جرح و آزار و اذیت قرار داده ، مورد شناسایی قرار دادند .

با شناسایی اعضای گروه ، مخفیگاه هر چهار متهم در مناطق سرآسیاب و شهرستان ملارد ، کارآگاهان اداره پنجم در چهار عملیات همزمان و در ساعت سه بامداد 11 دی ماه ، تمامی اعضای گروه سارقان را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند .

در زمان دستگیری "بهروز . خ" ، وی قصد داشت تا با درگیری از طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در منطقه سرآسیاب متواری شود که قبل از هرگونه اقدامی از سوی کارآگاهان دستگیر و از مخفیگاه وی و دیگر همدستانش دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه ، انواع کیف های زنانه و مردانه ، دهها عابر بانک و همچنین تعداد زیادی مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر و ... کشف شد .

با دستگیری و انتقال متهمان به اداره پنجم و در حالیکه بهروز در همان تحقیقات مقدماتی به زورگیری از مالباختگان به ویژه در مسیر میدان‌ آزادی ـ فرودگاه مهرآباد و همدستی با دیگر متهمان اعتراف کرده بود ، کارآگاهان با دعوت از مالباختگان اقدام به مواجهه حضوری میان متهمان و شکات پرونده کردند .

یکی از شکات پرونده پس از حضور در اداره پنجم و شناسایی متهمان ، با اشاره به بهروز به عنوان متهم اصلی پرونده ، به کارآگاهان گفت : ساعت پنج بامداد سوم آذر امسال مسافر بودم و قصد داشتم تا با هواپیما به شهر تبریز بروم که در میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پراید با چهار سرنشین شدم که در بین راه متوجه شدم چهار سرنشین پراید ، زورگیر هستند .

سرنشینان پراید مرا مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و همزمان اقدام به سرقت مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد ، دو عدد گوشی تلفن همراه و دیگر مدارک شناسایی همراهم کردند . آنها حتی به بلیط هواپیما نیز رحم نکرده و آنرا بازپس نداند . به آنها التماس کردم که پول هایم را بردارند اما حداقل اجازه دهند تا من بتوانم خود را به پرواز برسانم زیرا مادرم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است و هر لحظه امکان دارد که از دنیا برود اما آنها بدون توجه به خواهش و التماس هایم ، مرا به جاده قدیم برده و در حالیکه در طی این مدت ، بهروز با یک انبردست پوست گردنم را می کشید اقدام به بستن دست و دهانم با یک چسب پهن کرده و مرا در مکانی خلوت در جاده قدیم کرج از ماشین پیاده و متواری شدند .

یکی دیگر از مالباختگان ، استاد دانشگاهی است که با وجود دستگیری متهمان ، به علت ترس از متهمان حاضر به مواجهه حضوری با آنها نبود و سرانجام پس از پوشاندن صورت خود با استفاده از ماسک به علت ترس از متهمان اقدام به شناسایی آنها کرد و در اولین اظهارات خود به کارآگاهان گفت : هنوز آزار و اذیت و تهدیدهای این سارقان در مقابل چشمانم است و از آن زمان ، از هر ماشین مسافرکشی می ترسم .

این استاد دانشگاه در خصوص زمان سرقت به کارآگاهان گفت : ساعت 5 و 30 دقیقه امروز 14 آبان امسال به مقصد فرودگاه مهرآباد ، از میدان آزادی سوار یک پراید شدم که در بین راه از سوی سرنشین عقب با چاقو مورد حمله قرار گرفتم و در همان حین سرنشین صندلی شاگرد نیز با یک قمه به من حمله کرد و از مابین صندلی ها به عقب آمد . در همان حال ، راننده ماشین نیز با یک قبضه چاقو سعی در ضربه زدن به پایم را داشت و طی این مدت مرا تهدید به کشتن می کردند که ناگهان یکی از آنها ضربات سنگینی به سرم زد که سر و لباسم پر از خون شد . سپس مرا به سمت یک خیابان فرعی برده و در آنجا دست و چشمانم را بسته و در بین جاده مخصوص و اتوبان رها کرده و تمامی وسایل همراهم از جمله حلقه عروسی ، ساعت ، کیف پول ، کارت عابر بانک همراه با رمز ، گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ ، مدارک شناسایی شامل گواهینامه ، کارت ملی ، دو فقره چک و ... را سرقت کردند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان به ویژه در محدوده غرب تهران ، در ادامه اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به زورگیری از مسافران ، کشف اموال متعدد متعلق به افراد غیر ، شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و همچنین احتمال ارتکاب دیگر جرایم و افزایش تعداد شکات و مالباختگان ، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند./مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------