مسمومیت 64 نفر با قرص برنج در لرستان



اخبار,اخبار حوادث,قرص برنج

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مسمومیت 64 نفر در استان با قرص برنج خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «رضا سپهوند» در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت برگزار شد، اظهار کرد:  6  ماه نخست امسال پزشکی قانونی تعداد مسمومیت با قرص برنج را شش نفر اعلام کرد و این در حالی است آمار موجود در بیمارستان‌های استان 58 مورد بوده است.

 

وی درباره مسمومیت با آلومینیوم فسفید( AAIPP ) گفت: پس از خوردن قرص توسط فرد چنانچه به او آب خورانده شود گاز فوسژن تولید می‌کند.

 

این معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: چنانچه فرد پس از مصرف قرص برنج، آب یا هر سرمی که پایه آبی داشته باشد مصرف کند، تولید گاز فوسژن تشدید و میزان شدت مسمومیت بیشتر می‌شود که در این مواقع بجای آب بهتر از از پارافین خوراکی و یا روغن‌گیاهی خوراکی(زیتون، گنجد و بادام) استفاده شود تا میزان تولید گاز ناشی از مصرف برنج کاهش یابد.

 

سپهوند با بیان این‌که مسمومیت با قرص برنج عمدی و یا غیرعمدی است، افزود: مشاهده شده که در فضای انبار محصولات نیز از قرص برنج استفاده شده است و چنانچه کسی بمدت طولانی در این فضا قرار گیرد نیز دچار مسمومیت خواهد شد.

 

وی مسمومیت دارویی را نخستین عامل مسمومیت در استان برشمرد و با بیان این‌که پس از مسمومیت دارویی، گزیدگی( عقرب، مار، زنبور و سگ)، مواد اعتیادآور، موادشیمیایی و مسمومیت با قارچ‌ و گیاهان سمی در رتبه‌های بعدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از مسمومیت دارویی که در بیمارستان‌های استان ثبت شده به خاطر عوارض ناشی از مصرف دارو بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------