آمار قربانیان سیل در عراق به 10 کشته و 22 زخمی رسید



اخبار,اخبار حوادث,سیل در عراق

جاری شدن سیلاب در نتیجه بارندگی های شدید در شمال و جنوب عراق به گفته وزارت بهداشت این کشور، تعداد قربانیان را به 10 کشته و 22 زخمی رسانده است.

به گزارش ایرنا، «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق در اظهاراتی خبری امروز شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان ناشی از سیل در شمال و جنوب عراق به 10 کشته و 22 زخمی رسیده است.

 

وی اضافه کرد که 5 تن از قربانیان از استان صلاح الدین (شمال بغداد)، 2 نفر از استان ذیقار و از استان های بصره، میسان و واسط در جنوب و شرق عراق هرکدام یک قربانی به دنبال داشته است.

در نتیجه بارندگی های شدید روزهای اخیر و غافلگیر شدن مردم در نتیجه جاری شدن سیلاب، دو روستا در شمال استان صلاح الدین در شهرستان «الشرقاط» (300 کیلومتری شمال بغداد) در محاصره آب قرار گرفتند.

 

همچنین در مناطق جنوبی و شرق عراق نیز سیلاب شدید باعث محاصره تعدادی از روستاهای این منطقه در میان آب شده است.

 

«قتیبه الجبوری» نماینده پارلمان از استان صلاح الدین در بیانیه ای از دولت عراق، دستگاه های ذیربط و نمایندگی سازمان ملل در عراق و نهادهای تابع آن خواسته است که به سیل زده ها کمک فوری کنند.

وی با اشاره به بغرنج بودن وضعیت سیل زدگان گفته است که بیش از سه هزار منزل مسکونی غرق در سیلاب شده که این امر به معنی آوارگی سه هزار خانواده است و تعدادی از افراد نیز در نتیجه سیلاب مفقود شده اند.

 

همزمان با سیلاب های کم سابقه جنوب و شمال عراق، نیروهای امداد و نجات این کشور با کمک نیروهای ارتش و الحشد الشعبی، از عصر روز جمعه عملیات نجات شهروندان محاصره در میان سیلاب ها را آغاز کرده اند.

 

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق نیز دستور تشکیل یک کمیته بحران برای انجام فوری عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده داده است. 

 

بارندگی ها از بامداد امروز شنبه بار دیگر در عموم عراق از سرگرفته شده و شدت این بارندگی ها در مناطق شمالی و جنوبی به مراتب شدیدتر و در بغداد، خفیف تر بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------