آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

زلزله به ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد خسارت وارد کرد/ آسیب به به آثار تاریخی استان کرمانشاه



اخبار,اخبار حوادث,زلزله کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از تخریب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد مسکونی و چهار واحد تجاری در پی وقوع زلزله شب گذشته در استان خبر داد.

مهرداد سالاری در گفتگو با مهر، در مورد آخرین آمار مصدومان و خسارات زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته استان کرمانشاه اظهار داشت: آخرین آمار مصدومان حادثه زلزله شب گذشته ۷۲۹ نفر بود که ۳۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند.

 

وی افزود: در حال حاضر مشکلات آب شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب مرتفع شده اما آب آشامیدنی کرندغرب هنوز کدورت دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دو مجموعه روستایی و ۳۶ روستا هنوز مشکل کدورت آب دارند و تانکرهای آبرسان در حال تامین آب این مناطق هستند.

 

سالاری بیان داشت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر در حال رصد مناطق زلزله‌زده هستند و چادر، اقلام و پک‌های کمکی را بین آنها توزیع می‌کنند.

 

وی بیان داشت: بر اساس برآوردهای اولیه زلزله به ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب رسانده و چهار واحد تجری را تخریب کرده است.

 

جزئیات آسیب زلزله شب گذشته به آثار تاریخی استان کرمانشاه

محمدحسن طالبیان پس از پیگیری‌های نهایی اعلام کرد که بسیاری از بناهای تاریخی از زلزله مصون مانده اند، اما تعدادی نیز آسیب دیده اند.

 

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی افزود: در زلزله شب گذشته بناهای طاق گرا، زیج منیژه، مسجد عبدالله ابن عمر، مجموعه مقابر ابودجانه، آنوبانینی، گوردخمه کل داود، عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، بنای سراب آسیب ندیده اند.

 

او همچنین خاطر نشان کرد: در زلزله شب گذشته سر پل ذهاب، بناهای سطح شهر کرمانشاه، تکایا و بازارها آسیب ندیده اند.

 

طالبیان، اظهار داشت: به مجموعه قلعه یزدگرد، بنای بانقلعه قصرشیرین، قلعه گبری سرپل ذهاب، تپه تاریخی معروف به قلعه گیلانغرب، آسیب هایی وارد شده که گزارش نهایی در این‌باره ارسال خواهد شد.

 

بنابر اعلام معاون میراث‌فرهنگی کشور به کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین در دو جبهه جنوبی و شرقی آسیب جدی وارد شده و احتمال ریزش مجدد نماهای آجری و سنگی آن وجود دارد و این بنا نیازمند  اقدام حفاظتی و مرمتی اضطراری است که مراتب آن به مسئولان ذیربط استان گزارش شده است.

 

این کاروانسرا تحت مالکیت و بهره برداری سازمان اوقاف است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------