آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

غرق شدن ۱۵ مهاجر غیر قانونی در سواحل لیبی



اخبار,اخبار حوادث

پانزده نفر از مهاجران غیرقانونی امروز بر اثر واژگونی قایق در سواحل لیبی غرق شدند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هر ساله هزاران مهاجر غیر قانونی در مسیر مهاجرت به اروپا جان خود را در دریای مدیترانه از دست می‌دهند و شماری از این مهاجران غیر قانونی امروز سه شنبه در سواحل لیبی غرق شدند.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرد نجات یافته که تابعیت مصری دارد، افزود: کشتی غرق شده شامل ۲۵ مهاجر بود که از این میان ۱۵ نفر غرق شدند.

 

تبعه مصری گفت که این کشتی از مصراته لیبی حرکت کرده بود که در حین مسیر واژگون شد. سرنشینان آن یه مدت ۱۲ روز بدون آب و غذا سوار بر این کشتی بودند.

 

هویت پناهجویان غرق شده هنوز مشخص نیست، اما عمدتا از کشورهای آفریقایی هستند که برای مهاجرت به اروپا مسیر دریایی را  انتخاب می‌کنند.

 

ده‌ها هزار مهاجر غیرمجاز طی سال‌های اخیر با گذشتن از دریای مدیترانه، خود را از شمال آفریقا به ایتالیا رساندند.

 

لیبی با کشورهای اروپایی واقع در شمال دریای مدیترانه کمتر از 300 کیلومتر فاصله دارد و دریای مدیترانه نیز قاره آفریقا را از اروپا جدا کرده است.

 

بی ثباتی و عدم دولت مرکزی قدرتمند در لیبی سبب شده است کنترل زیادی بر مناطق ساحلی انجام نشود و سواحل این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایتالیا، به جولانگاه قاچاقچیان انسان تبدیل شود.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------