آمار کل مصدومین تعطیلات نوروز



اخبار,اخبار حوادث,دکتر پیرحسین کولیوند

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار کل مصدومین تعطیلات نوروز تا دوازدهم فروردین ماه، گفت: کل مصدومین ایام نوروزی ۱۷۹ هزار و ۵۵۱ نفر بوده است و ۳۹ هزار و ۹۸۴ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بود. ۳۴ هزار و ۴۷۰ مصدوم ترافیکی نیز از سوی نیروهای اورژانس کشور به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند افزود: در تعطیلات نوروز ۹۷ دو میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۶۸ مورد مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی گزارش شده است که از این تعداد ۸۰ هزار و۵۲۳ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند. در این ایام ۳۲ هزار و ۵۵۴ عمل جراحی اورژانس و ۲۱ هزار و ۲۷۹ عمل جراحی الکتیو در بیمارستان‌های کشور انجام شده است همچنین بیشترین بیماری‌هایی که در تعطیلات نوروز در اوراژانس‌ها گزارش شده مربوط به بیماری‌های قلبی تنفسی گوارشی و مغزی بوده است.

 

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، کولیوند در ادامه با اشاره به نظارت‌های بهداشتی که طی نوروز ۹۷ از سوی وزارت بهداشت بر اماکن عمومی، تفرجگاه‌ها و رستوران‌ها انجام شده است، گفت: بر این اساس تاکنون یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم و ۱۰۰۶۰ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین ۲۰۶۸ واحد نیز از سوی بازرسان پلمب شده‌اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------