ابهام در سرنوشت ۶ کودک گم شده افغان



اخبار,اخبار حوادث,گمشده

۶ کودک تبعه افغان ساکن گرمسار از روز ۱۲ فروردین در منطقه افسریه تهران گم شده اند و هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی نیست.

عظیم احمد خیر عموی کودکان گم شده که شماره او روی اطلاعیه گم شدن بچه ها انتشار یافته به مهر گفت: همه این کودکان برادرزاده های من هستند. ۴ کودک از یک برادر و ۲ کودک هم از یک برادر دیگر. ظاهرا بعدازظهر ۱۲ فروردین بچه ها برای بازی در پارک مجاور محله از منزل خارج شدند و تا ۱۲ شب به خانه بر نمی گردند. این زمانی است که پدر و دیگر اعضای خانواده نگران بچه ها می شوند و فردای آن روز به کلانتری منطقه مراجعه می کنند. چون خبری از آنها نمی شود پدر ۴ کودک ۱۴ فروردین برای جستجوی آنها به تهران می آید و آنجا از سواری‌های خطی میدان افسریه سراغ کودکان را می گیرد که در نهایت یکی از راننده ها می گوید کودکان را شب ۱۳ فروردین به تهران منتقل کرده و در میدان آقانور افسریه پیاده کرده است.

 

وی ادامه داد: بچه ها کار نمی کردند. من ساکن تهران هستم شاید به قصد منزل ما به تهران آمده اند و گم شده اند. آخرین خبری که داریم یک نفر تماس گرفت و گفت سمیره دختر ۴ ساله را در میدان اعدام در حالی که گریه می کرده مشاهده کرده است.

 

یکی از کودکان سابقه جمع آوری توسط بهزیستی را دارد

عموی ۶ کودک گم شده با بیان اینکه یکی از برادرزاده هایش سابقه جمع آوری توسط ماموران بهزیستی را دارد اضافه کرد: محمد ۱۲ ساله سال قبل هم یکبار با یکی از پسرهای همسایه به تهران آمده بود که در ترمینال جنوب توسط ماموران بهزیستی جذب می شود و پس از یک روز آزاد می شود.

 

محمد احمد خیر پدر ۴ کودک گم شده هم با تایید سخنان برادرش در خصوص گم شدن کودکان به خبرنگار مهر گفت: بعدازظهر ۱۲ فروردین بچه ها برای تفریح به پارک رفتند و مادر و خواهرها به منزل یکی از بستگان رفتند و قرار شد وقتی بچه ها برگشتند شام بخورند و بخوابند. وقتی فردا صبح خانواده به منزل بازگشتند اثری از بچه ها نبود و پس از پیگیری از کلانتری و دیگر نهادهای مسئول به تهران مراجعه کردم.

 

وی ادامه داد: پس از بی نتیجه بودن پیگیریها به تهران مراجعه کردم زیرا احتمال می دادم برای رفتن به منزل عمویشان به تهران مراجعه کرده باشند. در آنجا با راننده های خطی صحبت کردم و پس از چند تماس با همکاران رانندگان، متوجه شدیم یکی از سواریهای خطی ۶ کودک را از گرمسار به تهران منتقل کرده و در ازای آن ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده است. این پولی بود که از عیدی اقوام و بستگان جمع کرده بودند.

 

بچه ها کودک کار نبودند

پدر کودکان هم با تکذیب اینکه بچه ها کار می کرده اند، گفت: آنها کودک کار نبودند و قبل از آن خودشان هرگز به تهران نرفته بودند و فقط محمد ۱۲ ساله یکبار برای رفتن به خانه عمویش راهی تهران شده بود. تاکنون تمام مراکز بهزیستی را مراجعه کرده ایم اما خبری از آنها نیست. پلیس آگاهی در حال جستجوی کودکان است و ما از مردم می خواهیم اگر خبری از آنها دارند ما را با شماره های مندرج شده در اطلاعیه آگاه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------