زارعی: احتمال سقوط بهمن باز هم وجود دارد/ عدم توجه به هشدارهای هواشناسی منجر به این حادثه شد



اخبار,اخبار حوادث,رضا زارعی

رییس فدراسیون کوهنوردی می گوید که عدم توجه به هشدارهای هواشناسی منجر به حادثه ریزش بهمن و مفقود شدن کوهنوردان در اشتران‌کوه شده است.

 

به گزارش ایسنا، رضا زارعی درباره حادثه ریزش بهمن اشتران‌کوه اظهار کرد: با وجود اینکه در روزهای گذشته وضعیت جوی در مناطق کوهستانی زاگرس و البرز ناپایدار اعلام شده بود، تیمی ۱۵ نفره از خراسان رضوی به اشتران کوه برای صعود به وحشی ترین کوه آن منطقه رفتند. آن‌ها در راه بازگشت به علت ریزش برف وارد دره و مفقود می شوند.

 

او ادامه داد: اداره ورزش، هیات کوهنوردی و نیروهای امدادی تمام تلاش خود را کردند و خداراشکر ۷ نفر از آنها پیدا شدند و متاسفانه ۲ تن از آن عزیزان نیز جان خود را از دست داده‌اند و هنوز ۸ نفر از آن‌ها مفقود هستند.

اخبار,اخبار حوادث,کوهنوردان

 وی گفت: فردا هرچند هوا بهتر خواهد شد اما باز هم به سبب گرم شدن هوا احتمال سقوط بهمن وجود دارد، اما با کمک نیروهای امدادی امیدواریم سایر کوهنوردان نیز پیدا شوند.

 

رییس فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: این تیم کوهنوردی هیچ هماهنگی‌ای با هیات کوهنوردی خراسان یا لرستان انجام نداده بودند و با کمک راهنمایان محلی به اشتران کوه رفته بودند که یکی از آن راهنمایان هم در حال حاضر مفقود است.

 

زارعی افزود: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی منجر به این حادثه شد. پنجشنبه بحرانی ترین روز از نظر شرایط جوی در زاگرس و البرز بود و این تیم هم در اوج بارندگی وارد این منطقه شده است. برف این منطقه آبکی بود و منجر به این حادثه شد.

 

زارعی در خاتمه خاطرنشان کرد: به دلیل منطقه صعب العبور به صلاح نیست که کوهنوردان برای کمک بدون هماهنگی به این منطقه وارد شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------