کمین‌های نامرئی برای سرقت‌های میلیونی



اخبار,اخبار حوادث,اخبار دستگیری باندسرقت

آشنایی دو مرد جوان در دبی باعث تشکیل یک باند سرقت در تهران شد.

ماجرا از آشنايي سعيد و عليرضا كه براي تفريح به دبي رفته بودند آغاز شد.

دوستي اين دو مرد ادامه يافت تا اينكه پس از مدتي هر دو به ايران بازگشتند و سعيد كه ديگر پولي در بساط نداشت نقشه سرقت كشيد و عليرضا را در جريان نقشه‌اش قرار داد، آنها اما براي انجام سرقت احتياج به يك همدست ديگر هم داشتند.

به همين خاطر به پيشنهاد علي‌رضا، دوستش بهروز نيز وارد ماجرا شد تا به‌عنوان سومين عضو باند با آنها همكاري كند. سه مرد تبهكار در مقابل بانك‌ها و مراكز تجاري كمين مي‌كردند و پس از شناسايي افرادي كه پول زيادي همراهشان بود، نقشه سرقتشان را عملي مي‌كردند.

سرهنگ رامين خداياري، رئيس پايگاه هشتم آگاهي پايتخت، در خصوص دستگيري اعضاي اين باند به سرنخ مي‌گويد:‌ در جريان كنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار، متوجه شديم يكي از اين افراد به نام سعيد ( 35 ساله ) دوباره دست به كار شده و سرقت‌هايش را از سر‌گرفته است.

طبق سوابقي كه از اين متهم داشتيم، او از سال 79 فعاليت‌هاي مجرمانه‌اش را آغاز كرده و تا به آن روز يازده بار به جرم سرقت مسلحانه، زورگيري،كيف قاپي، تجاوز به عنف و... دستگير و راهي زندان شده بود.

اما طبق بررسي‌هاي ما، او آخرين بار، پس از آزادي از زندان دوباره دست به كار شده و با كمك دو مرد ديگر به نام‌هاي علي‌رضا و پرويز در حال انجام سرقت‌هايي در پايتخت بود.

سرهنگ خداياري ادامه مي‌دهد: در تحقيقات تكميلي مشخص شد سعيد در سال 86 با عضويت دريك باند سرقت به يك صرافي در تهران با قمه و چاقو حمله كرده و قصد سرقت از آنجا را داشته كه با مقاومت صاحب صرافي و حضور به‌موقع پليس، او دستگير شده و در نهايت به زندان افتاده بود.

اين متهم پس از آزادي از زندان و در حدود 4 سال پيش نيز به اتهام زورگيري و خفتگيري دستگير شد.

همچنين او يك سابقه تجاوز به‌عنف نيز داشت و چند سال پيش، بعد از اينكه با دختر جواني آشنا شده و اعتمادش را جلب كرده بود، با فريب اين دختر، وي را به مخفيگاهش كشانده و پس از اينكه به زور او را مورد آزار و اذيت قرار داده بود، طلاها و پول‌هايش را سرقت كرده و متواري شده بود كه مدتي بعد با شكايت دختر جوان از سوي پليس دستگير شده و به زندان افتاده بود.

    دستگيري اعضاي باند
در حالي كه تمامي اطلاعات جمع‌آوري شده از سوي پليس نشان مي‌داد كه سعيد فعاليت مجرمانه‌اش را از سر گرفته است، دستور بازداشت او و همدستانش صادر شد و ماموران با شناسايي مخفيگاه هر سه عضو باند و با هماهنگي قضايي با شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 34 تهران تمامي مخفيگاه‌هاي آنها را محاصره كردند.

ساعت 6 بامداد روز 6 بهمن ماه امسال تيم‌هاي پليس در عمليات همزمان قدم به مخفيگاه‌هاي اين باند گذاشتند و به اين ترتيب سعيد و دو همدستش در جواديه تهران، شهرك مشيريه و ستارخان در حالي كه در خواب بودند دستگير شدند.

در بازرسي مخفيگاه‌هاي آنها مقدار زيادي اموال مسروقه از جمله مدارك متعلق به مالباخته‌ها كشف شد و متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كردند.

رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي پايتخت در اين باره مي‌گويد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه متهمان با حضور در مناطق مختلف شهر تهران بويژه ميدان آزادي، جمهوري، وليعصر، شوش و مناطق خاني‌آباد، افسريه و اسلامشهر طعمه‌هايشان را شناسايي كرده و بعد با استفاده از شگردهاي ايجاد تصادف ساختگي يا پنچر كردن خودرو، دست به سرقت پول‌هاي آنها مي‌زدند.

اين سارقان براي انجام نقشه‌هايشان از يك دستگاه موتور سيكلت و دو دستگاه خودروي شخصي استفاده مي‌كردند و تا كنون چندين نفر از مالباخته‌ها با حضور در اداره آگاهي از آنها به‌عنوان دزد اموالشان شكايت كرده‌اند.

به گفته سرهنگ خداياري، از آنجا كه احتمال مي‌رود اعضاي اين باند سه نفره سرقت‌هاي بيشتر در نقاط مختلف تهران رقم زده باشند، شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران در ميدان حـر، خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.

    سرقت در يك چشم برهم زدن
همزمان با دستگيري سعيد و دو همدستش، عده زيادي از مالباخته‌ها با حضور در اداره آگاهي از آنها شكايت كردند. يكي از آنها مرد جواني است كه دزدان 3 ميليون تومان پولش را به سرقت برده بودند.

او به سرنخ مي‌گويد: 29 شهريور بود كه حدود 3 ميليون تومان پول از بانكي در اسلامشهر گرفتم و بدون اينكه پول‌ها را در يك كيسه يا كيف قرار دهم از بانك بيرون آمدم. بعد پول‌ها را زير صندلي خودروام گذاشتم و به راه افتادم.

آن روز با يكي از دوستانم قرار داشتم و بايد به مغازه‌اش در چهاردانگه مي‌رفتم. وقتي به مقصد رسيدم با خيال اينكه پول‌ها زير صندلي جايش امن است در خودرو را قفل كردم و به مغازه دوستم رفتم.

چند دقيقه بعد كه آمدم ديدم شيشه خودروام را شكسته‌ و پول‌ها را سرقت كرده‌اند. پيرمردي كه در همان نزديكي مغازه داشت گفت ديده است كه يك خودروي پژو 206 كنار خودروام پارك كرده است و يكي از سرنشينان آن پياده شده و در يك چشم برهم زدن شيشه را شكسته‌ و پس از سرقت پول‌هايم متواري شده‌اند.

يكي ديگر از مالباختگان نيز 25 ميليون تومان پولش از سوي اين باند سرقت شده، در حالي كه سعيد را به‌عنوان دزد پول‌هايش شناسايي كرده، مي‌گويد: پس از گرفتن پول از بانك، همه آنها را داخل كيفم گذاشتم و سوار ماشين شدم.

كيفم را روي صندلي شاگرد گذاشتم و براي اطمينان درهاي ماشين را قفل كردم و شيشه‌ها را بالا كشيدم. فكر مي‌كردم با اين كار ديگر خطر تهديدم نمي‌كند. دقايقي بعد وقتي پشت چراغ قرمز توقف كرده بودم، در يك لحظه هر دو شيشه سمت شاگرد و راننده شكست و فرو ريخت. وحشت كرده بودم و نمي‌دانستم چه اتفاقي افتاده است.

در همين هنگام دستي را ديدم كه از پنجره وارد ماشين شد و كيفم را برداشت. همان لحظه اين مرد(سعيد) را ديدم كه كيفم را سرقت كرد و سوار موتور شد و با همدستش فرار كرد. خواستم آنها را تعقيب كنم كه متوجه شدم چرخ ماشين پنچر شده است.

آنجا بود كه فهميدم دزدان پس از پنچر كردن چرخ ماشين، دست به اين سرقت زده‌اند. آنها خلاف جهت خيابان فرار كردند و نتوانستم تعقيبشان كنم.

اخبارحوادث - همشهری آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------