افزایش کلاهبرداری با کارتخوان‌های سيار



اخبار,اخبارحوادث,کارت خوان

پليس فتای استان در خصوص يكي از روش هاي مجرمانه برداشت از حساب به وسيله كارت خوان هاي سيار، هنگام خريد از فروشندگان سيار يا دست فروشان، به شهروندان و به ويژه مسافران هشدار داد.

به گزارش ایسنا،  مدتي است استفاده از کارتخوان‌هاي سيار رو به افزايش است و استقبال هموطنان از اين دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداري در اين حوزه افزايش پيدا کند، در يکي از روش هاي شايع کلاهبرداري از طريق دستگاه هاي کارت خوان سيار، افراد سودجو با نصب قطعه اي سخت افزاري به نام "اسکيمر" اقدام به کپي برداري از اطلاعات کارت بانکي افراد مي کنند.


شهروندان دقت داشته باشند پيدا كردن و رديابي فروشندگان سيار به علت عدم ثابت بودن مكان كسب و كار مشكل خواهد بود، اين درحالي است كه مزاياي اين دستگاه ها باعث شده است فروشندگان دوره گرد و دست فروشان براي انجام تبادلات بانكي به استفاده از آن سوق پيدا كنند.


گاهي اوقات قيمت نازل كالا يا خدمات مشتري را مجاب مي کند تا خريدي داشته و وجه آن را از طريق كارت خوان سيار پرداخت کند كه اين امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداري در اين حوزه افزايش پيدا کند.


وارد کردن رمز عبور توسط مشتري مي تواند تضمين کننده امنيت کارت بانکي وي باشد؛ چرا که حتي در صورت نصب "اسکيمر" بر روي دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وي امکان پذير نخواهد بود.


شهروندان مراقب باشند در خريد از دست فروشان يا افرادي که دستگاه‌ هاي کارت خوان سيار دارند، دستگاه کارت خوان آنها چسب خورده و يا شکسته نباشد و يا قطعه اي اضافه نداشته باشد.


تغيير رمز به صورت ماهانه و دوره اي يکي از بهترين راه ها براي جلوگيري از عملي شدن اهداف مجرمان است.


هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک مي توانند از طريق سايت پليس فتا به آدرسcyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------