وحشت‌های مرگبار در بانک



در یکی از این سرقت‌ها مشتری بانک با شلیک گلوله سارق خشن به قتل رسید و ٢ نفر مجروح شدند

سرقت از ٢ بانک در نقطه‌های مختلف کشور، طی ٢ روز متوالی زنگ خطری بزرگ است تا مسئولان نسبت به این جرایم حساسیت بیشتری نشان دهند. این درحالی است که یکی از این سرقت‌ها ناکام و دیگری با قتل پیوند خورد. با این حال جدا از سرقت‌های مسلحانه و خشن، نداشتن سیستم‌های امنیتی مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته یکی از دلایل مهم طراحی سرقت توسط تبهکاران می‌شود.

 
سرقت مسلحانه از بانک ملت
٢ سارق مسلح تنها برای ٧‌میلیون ٩٥٠‌هزار تومان دست به سرقت مسلحانه زده و یکی از مشتریان بانک را به قتل رساندند.عقربه‌ها ساعت ٣٥: ٠٨ دقیقه صبح را نشان می‌داد.کارمندان بانک ملت سه راهي خميني‌شهر خیابان آتشگاه -سه راه درچه- پشت باجه درحال رسیدگی به مشتریان بودند که ناگهان ٢ مرد تبهکار با اسلحه کلت کمری و قمه وارد بانک شدند. وحشت به راه افتاده بود و مردان سارق، مشتریان وکارمندان بانک را تهدید می‌کردند. چند دقیقه بعد صدای شلیک گلوله در میان فریاد مشتریان وحشت زده بانک گم شد و سارقان با سرقت پول‌های بانک، پا به فرار گذاشتند. وقتی ماموران پلیس ١١٠ در جریان این سرقت مسلحانه قرار گرفتند، بلافاصله به بانک ملت اعزام شدند. تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان می‌داد در جریان این سرقت خشن یکی از مشتریان بانک به کام مرگ فرورفته و یک مشتری و یک کارمنددیگر به خاطر شلیک گلوله مجروح شده بودند.

 

سرهنگ خسرو احمدي فرمانده انتظامي شهرستان خميني‌شهر در رابطه با اقدامات پلیسی برای دستگیری این سارقان مسلح گفت: «ماموران پليس ۱۱۰ بلافاصله پس از اطلاع از اين سرقت در محل حاضر شدند و پس از بررسي اوضاع به تعقيب متهمان پرداختند. پرونده اين سرقت در پليس آگاهي استان اصفهان با جديت، سرعت و دقت خاصي تحت پيگيري است و تلاش‌هاي كارآگاهان پليس استان براي دستگيري سارقان ادامه دارد. سرنخ‌هاي خوبي نيز در اين زمينه به دست آمده و در روزهاي آينده خبرهاي خوبي به اطلاع مردم خواهد رسيد.»

 


 سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان هم در رابطه با این خبر گفت: « ساعت ٣٥: ٠٨ دقیقه صبح روز چهارشنبه ١٥ بهمن ماه ٢ سارق مسلح به یکی از شعبه‌های بانک ملت واقع در بلوار الغدیر خمینی شهر هجوم بردند.این سارقان با استفاده از یک عدد موتورسیکلت و با دارا بودن سلاح‌های سرد و گرم کارمندان و مشتریان بانک را تهدید کردند. در حین سرقت ناگهان با شلیک یک گلوله یکی از مشتریان بانک به قتل رسید و یکی دیگر از مشتریان و یکی از کارمندان بانک نیز مجروح شدند.تحقیقات تکمیلی نشان می‌داد سارقان مسلح در این حادثه٧‌میلیون و ۹۵۰‌هزار تومان پول نقد را از بانک سرقت کرده‌اند، سپس با یک خوردوی وانت پیکان از محل متواری شدند.»

 
سرقت از بانک ملی
دزدان ناشناس با نفوذ شبانه به بانك ملی شهرستان نکاء دست به سرقت زدند. سرقتی که این بار بدون سلاح انجام شد و عجیب آن‌که ناکام ماند.
وقتی كارمندان بانک ملی شهرستان نکا شعبه امامت به محل كار خود رفتند با وضعيت به هم ريخته محوطه داخلي بانك روبه رو شده و فهميدند سرقتی رخ داده است. در بررسي‌هاي اولیه مسئولان بانك مشخص شد این حادثه شبانه رخ داده اما هیچ پولی از بانک سرقت نشده و دزدان حتی به گاوصندوق دستبرد نزده‌اند. ماموران آگاهي نکاء كه با تماس رئيس شعبه در جريان وقوع اين حادثه قرار گرفته بودند بلافاصله راهی بانك شده و تحقيقات خود را آغاز کردند.

 

در نخستین بررسي‌هاي پليسي مشخص شد دزدان با قطع کردن برق و دزدگير از قسمت پشتي بانك وارد بانك شده‌اند. در حالی که مسئولان بانك هنوز از ميزان دقيق پول‌هاي به سرقت رفته اطلاع نداشتند کارآگاهان وارد عمل شدند. تا این‌که در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد هیچ پولی از بانک سرقت نشده و سارقان ناکام از محل سرقت گریخته‌اند.

 

سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی مازندارن در تشریح جزییات دستبرد سارقان به بانک ملی شهرستان نکا گفت: « صبح روز پنجشنبه کارمندان بانک ملی شعبه امامت شهرستان نکا به محض ورود به بانک متوجه شکسته شدن در پشتی بانک و بهم ریختگی شده و به همین خاطر موضوع را به پلیس گزارش دادند. با دریافت این خبر بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس در محل حاضر شده و تحقیقات و بررسی‌های خود را آغاز کردند.

 

تحقیقات ماموران نشان می‌داد که سارقان حرفه‌ای ساعت ٣٠: ٢٣ دقیقه ١٦ بهمن ماه با قطع کردن برق بانک توانسته بودند بدون هیچ‌گونه مشکلی از درب پشتی وارد بانک شوند، ولی دزدان پس از پیدا نکردن پول نقد به سرعت از محل گریخته بودند و سراغ گاو صندوق نرفتند.البته صدمات وارد شده به خودپرداز بانک نشان می‌دهد که سارقان قصد سرقت داشتند که ناکام مانده بودند.»  این سرقت شبانه درحالی رخ داد که گفته می‌شود سیستم برق پشتیبانی هنگام قطع برق راه را برای ورود سارقان به داخل بانک آسان کرده بود. با این حال پليس بر اين باور است دزدان حرفه‌اي بوده و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

 
سیستم‌های امنیتی یا نا امن؟!
درحالی‌که طی سال‌های گذشته این چندمین بار است که دزدان شب رو با بهره گيري از ضعف سيستم‌هاي امنيتي برخی از بانک‌ها نقشه‌های سرقت خود را به اجرا می‌گذارند. هر چند بعد از گذشت مدتي كارآگاهان آگاهي با دستگیری متهمان می‌توانند آنها را به مجازات برسانند اما این هرگز عامل بازدارنده‌ای برای ارتکاب این نوع جرای توسط تبهکاران نیست. ضرورت بازنگري در سيستم‌هاي امنيتي بانك‌ها بيش از گذشته احساس می‌شود، اما نكته قابل توجه این ماجرا قرار گرفتن بانک در جاده اصلی شهرستان و مقابل فرمانداری این شهر است. با این حال اين سرقت‌ها چه مسلحانه و چه غیرآن زنگ خطري است تا درباره به روز كردن سيستم‌هاي امنيتي بانک‌ها با حساسيت بيشتري عمل شود.

 

اخبار حوادث - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------