حکم متهم پرونده جنایت فهرج کرمان به زودی صادر می شود



رئیس دادگاه کیفری یک کرمان گفت: حکم مجازات متهم پرونده جنایت روستای جهان آباد شهرستان فهرج از توابع کرمان طی هفته آینده صادر خواهد شد.

 به گزارش ایرنا حسین روحانی روز پنجشنبه در نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده جنایت روستای جهان آباد فهرج که به قتل 10 نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر انجامید با حضور متهم، خانواده های اولیای دم و اصحاب رسانه افزود: روند قانونی پرونده با سرعت و در چارچوب قانون در حال انجام است و ظرف هفته آینده حکم مجازات متهم این پرونده صادر خواهد شد.

وی عنوان کرد: پرونده قتل 10 نفر در روستای جهان آباد فهرج تا قبل از دادگاه امروز در 2 جلد و 460 صفحه است.

 

این مقام قضایی گفت: پرونده قتل در فهرج 19 فروردین سال جاری بعد از گذراندن مراحل قبلی به دادگاه کیفری ارسال و بلافاصله فرایند دادرسی با قوت و سرعت آغاز شد.

 

وی با اشاره به الزامات قانونی پرونده که برخی مانند انتخاب وکیل از طرف متهم با توجه به قوانین نیازمند صرف زمان است افزود: دادرسی پرونده ها روند خاص قانونی خود را دارد و با گذراندن این روند، پرونده قابلیت رسیدگی پیدا خواهد کرد.

 

روحانی با اشاره به وجود 10 فوتی در حادثه روستای جهان آباد فهرج گفت: رسیدگی به این پرونده در دست انجام است.

 

وی تصریح کرد: قوه قضاییه سنگین ترین مسئولیت ها که همان تامین امنیت جامعه است را بر دوش دارد و همکاران این بخش با جدیت و عزمی راسخ درصدد رساندن این پرونده به نتیجه هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت موجود در کشور با وجود ناامنی های منطقه اشاره کرد و گفت: این امنیت ناشی از اقدامات و برخوردهای به موقع قضایی است که البته جای تقدیر دارد.

 

رئیس دادگاه کیفری یک کرمان افزود: برخی اوقات نقدهای غیرمنصفانه ای در مورد بعضی اقدامات انجام شده در این حوزه شنیده می شود که ناشی از سطحی نگری است.

 

غروب پنجشنبه دوم دی ماه سال 95 فردی به نام 'ش ن' به دلیل اختلافات خانوادگی با مراجعه به در خانه پدر همسرش اقدام به تیراندازی و در وهله نخست قتل پدر همسرش و بعد از آن 9 نفر دیگر کرد.

 

2 نفر از همسایگان نیز که به منظور عیادت مادربزرگ خانواده به این خانه مراجعت کرده بودند توسط قاتل به رگبار بسته و کشته شدند.

 

از این 10 نفر مقتول حدود 15 فرزند باقی مانده که بیشتر این افراد خردسال هستند.

 

مرکز شهرستان فهرج در 260 کیلومتری شرق کرمان است. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------