هشدار در مورد فیشینگ



  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث

سرپرست اداره پیشگیری اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره شیوه کلاهبرداری فیشینگ هشدار داد.

 به گزارش ایسنا، سروان زهرا نوروزی با بیان اینکه یکی از تکنیک‌هایی که در فضای مجازی در راس کلاهبرداری‌های اینترنتی و سرقت هویت باب است برای کاربران نا آشنا نیست، فیشینگ است.

 

وی ادامه داد: مجرم می تواند با استفاده از این تکنیک به اطلاعات حساس ما دست پیدا کند. عملیات فیشینگ در مسائل مالی مصداق‌های بارزتری دارد. گاهی افراد با دریافت ایمیل‌های مشکوک که حاوی لینک های کوتاه شده است، که با الهام از سایت های اصلی ساخته و وارد سایت های فیک و نامعتبر می شوند و مورد سرقت هویت قرار می گیرند. باید توجه داشته باشند سایت بانک یا هر سایت دیگر دقیقا حروف سایت اصلی را در آدرس خود داشته باشند.گاهی تغییر تنها یک حرف در آدرس کاربران را گمراه می کنند.

 

نوروزی که در یک برناکه تلویزیونی صحبت می‌کرد درباره اینکه از کجا باید مطمئن شویم که وارد سایت اصلی شده‌ایم، گفت:‌ اگر به عنوان کاربر و مشتری دائم بانک باشید قطعا آدرس اصلی بانک را می‌دانید. بنابراین دانستن آدرس سایت بانک کمک زیادی به شما می‌کند و در حالت کلی که بانک را مورد جستجو قرار دهید سایت های مختلفی برای شما نمایش داده می شود. از طرفی بانک ها برای افزایش امنیت سایت خود از پروتکل رمز گذاری SSL استفاده می کنند. پیش از آدرس URL بانک باید کلمه https وجود داشته باشد و یا تصویر قفل قبل از آدرس بانک می تواند به شناسایی کمک کند.

 

به گفته سرپرست اداره پیشگیری اجتماعی پلیس فتای ناجا، قطعا باید کد امنیتی که برای انجام عملیات های بانکی از آن استفاده می کنید را هر چند وقت یک بار تعویض کنید و اگر این تعویض صورت نگیرد می توانید شک کنید که به سایت اصلی مراجعه نکرده اید

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------