وعده ازدواج بهانه‌ای برای سوء استفاده از اطلاعات و تصاویر اشخاص



 اخبارحوادث,خبرهای  حوادث, پلیس فتا

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری متهمی که به بهانه ازدواج اقدام به تهیه فیلم وعکس ازشاکیه برای سوء استفاده و اخاذی را داشت خبرداد و گفت: کاربران باید درارتباطات خود در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی به این نکته توجه داشته باشند که ارسال هر گونه عکس و کلیپ از خود به دیگران که شناخت زیادی از آنها نداریم اشتباه است.

 به گزارش ایرنا ازپاگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان افزود: خانمی درمراجعه به این پلیس اظهارداشت مدتی است فردی برای بنده مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده و اقدام به تهدید و آزار به صورت حضوری درب منزل، در داخل مجتمع مسکونی، محل کار، تحصیل می کند همچنین مزاحمت وی در فضای مجازی با ارسال فیلم و عکس‌های غیر اخلاقی نیز ادامه دارد.

 

«از طرفی متهم اقدام به دسترسی غیرمجاز به برنامه شبکه اجتماعی بنده کرده است و با توجه به ورود غیرمجاز به شبکه اجتماعی بنده اقدام به سرقت تمام شماره مخاطبینم کرده و از من درخواست‌های نامتعارف را دارد».

 

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس آدرس و مشخصات متهم شناسایی ومشخص شد با شاکیه نسبت فامیلی دارد. در ادامه تحقیقات لازم، متهم اظهارداشت مدت دو سال است با شاکی دوست و از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی آشنا شد‌ه‌ام و قصد ازدواج با او را دارم.

 

سرهنگ کاکوان ادامه داد: تعدادی ازعکس‌های شاکیه به همراه تعداد زیاد فیلم‌ها و عکس‌های غیراخلاقی متفرقه و مرتبط با متهم نیز کشف شد. با تحقیقات فنی مشخص شد که متهم به شبکه اجتماعی شاکی دسترسی پیدا کرده وعکس‌های خصوصی وی را سرقت کرده است لذا پرونده به همراه متهم به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان هشدارداد: فضای مجازی را به هیچ عنوان قابل اعتماد برای انتقال اطلاعات شخصی خود ندانند و موضوع ازدواج و مشاوره را از طریق مشورت با والدین خود و مراکز مشاوره معتبر و مجاز مطرح کرده و از نگهداری عکس‌های شخصی و فیلم‌های خصوصی خود در این فضا اجتناب کنند.

 

وی ادامه داد:در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------