400 هزار نفر در سیل ژاپن آواره شدند (+عکس)



در پی بارش‌ سنگین باران و بالا آمدن آب رودخانه در جنوب ژاپن ۴۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. بر اساس گزارش‎ها تاکنون دو نفر کشته و ۱۱ نفر نیز مفقود شده‌اند.

 به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، پس از حدود ۲۴ ساعت باران مداوم، ارتفاع بارندگی در جزیره کیوشو به نیم متر (۵۰ سانتیمتر) رسید و صدها خانه در اثر سیل و رانش زمین زیر آب فرو رفته و یا تخریب شدند. بسیاری از جاده‌ها آسیب دیده و مدارس و اداره‌ها تعطیل شده‌اند.

 

همچنین گزارش شده است برق بسیاری از خانه قطع شده و رفت و آمد قطارها نیز مختل شده است.

 

گفته می‌شود شهر آساکورا بیشتر از هر نقطه دیگر در این سیل آسیب دیده است. در پی دستور مقام‎های محلی صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

 

مقامات ژاپن بیش از هفت هزار نیروی امداد از نقاط مختلف ژاپن را به سوی منطقه آسیب دیده اعزام کرده‌اند تا به یاری شهروندان بشتابند.

 

کارشناسان هواشناسی ژاپن اعلام کرده‌اند که میزان بارندگی اخیر بی سابقه بوده است.

 

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهند که سیلی خروشان در خیابان‌های شهر جاری است. رانش زمین جاده‌ها را مسدود کرده و عملیات امداد و نجات با چالش‌های زیادی روبروست.

 

یکی از مقام‌های مدیریت بحران در شهر آساکورا گفت که هنوز با قاطعیت نمی‌توان تعداد تلفات و یا مفقود شدگان را تخمین زد، اما تعداد زیادی از مردم برای دریافت کمک به ما تلفن می‌کنند.

 

بسیاری از مردم نیز در توییتر درخواست کمک می کنند. یکی از کاربرها نوشته است: "خواهش می کنم به من کمک کنید. همه خانه‌ها اطراف ما را آب برده است."

 

سازمان هواشناسی ژاپن به مناطقی که در اطراف دریای شرقی قرار دارند هشدار داده است که بارش باران‌های سیل آسا در روزهای آینده ممکن است باعث جاری شدن سیل در این نواحی شود.

 

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , سیل ژاپن

 

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , سیل ژاپن

 

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , سیل ژاپن

 

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , سیل ژاپن

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------