ماجرای مسمومیت ۲۵ دانش‌آموز در بندرعباس / 14 نفر به بیمارستان منتقل شدند



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مسمومیت جزیی ۲۵ دانش آموز دبستان مفتح ناحیه دو بندرعباس ناشی از مصرف برخی اقلام خوراکی از جمله تنقلات در جشن مبعث بوده است.

  ایلنا نوشت: دانش هاشمی پور افزود: این ۲۵ دانش آموزدر جشن مبعث مدرسه یاد شده که هیات امنایی و مشارکتی است و اولیا در امور مدرسه از جمله برگزاری جشن‌ها مشارکت فعال دارند، با مصرف کیک، آب و تنقلات همراه، دچار مشکلات جزیی از جمله دل درد و تهوع و سایر علائم مسمومیت شدند که با اعزام آنها به دو بیمارستان صاحب الزمان و کودکان، ۱۱ نفر سرپایی درمان و مرخص شدند.

 

وی ادامه داد: ۱۴ نفر دیگر نیز که احساس ناراحتی بیشتری داشتند به بیمارستان کودکان اعزام شدند که با اقدام به موقع کادر درمانی تحت مداوا قرار گرفتند و به گفته مقامات بیمارستان و همچنین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقدمات ترخیص آنان فراهم است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: برخی در فضای مجازی تعداد دانش آموزان مسموم شده را خلاف واقع اعلام کرده اند که ضمن رد این شایعات بی اساس، اعلام می شود آموزش و پرورش با احساس مسوولیت، توجه خاصی به اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح دارد و به دنبال کتمان موضوع نیست.

 

هاشمی پور تاكيد کرد: از لحظه وقوع این موضوع، علاوه بر عوامل آموزش و پرورش ناحیه دو از جمله مدیریت این اداره، معاونین و کارشناسان ستادی اداره کل آموزش و پرورش نیز در بیمارستان حاضر و روند درمان این دانش آموزان را پیگیری کردند.

 

این مسوول در پایان گفت: با وجود گرمای هوا که زمینه مشکلات خاصی را فراهم می‌کند و همچنین اشتیاق دانش آموزان به مصرف مواد غذایی و آشامیدنی، آموزش و پرورش با نهایت حساسیت و دقت موضوع توزیع مواد غذایی را تحت نظارت دارد و در مدارس دارای بوفه توجه خاصی به نوع اقلام خوراکی و همچنین تاریخ مصرف آنان می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------