آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

مرگ خاموش 141 نفر در 5 ماه



اخبار,اخبار حوادث,مرگ خاموش

در مرداد سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن رشد ٨.٣ درصدی داشت؛ در این مدت ١٣ نفر بر اثر گازگرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند.

141نفر در پنج ماه نخست سال جاری به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۴۸ نفر بود، ٤,٧ درصد کاهش یافته است. سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در پنج ماه ابتدایی امسال ١٤١ نفر به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند که صد نفر از این افراد مرد و ٤١ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های تهران با ٤٠، خراسان‌رضوی با ١٧ و فارس با ١١ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز را داشتند، ضمن آنکه آمار تلفات گازگرفتگی در سایر استان‌ها کمتر از ١٠ نفر و در تعداد قابل توجهی از آنها صفر بوده ‌است.

در مرداد سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن رشد ٨.٣ درصدی داشت؛ در این مدت ١٣ نفر بر اثر گازگرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند.

براساس آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در فصل زمستان به‌دلیل استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر از دیگر ایام سال است، به نحوی که در سال گذشته از ٦٢٦ نفری که با مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند فقط ١٥٩ نفر در نیمه اول سال جان باختند و باقی این افراد در شش ماهه دوم سال جان خود را از دست دادند.

بنابراین سازمان پزشکی قانونی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز توصیه کرد در فصل پاییز و زمستان و با سرد شدن هوا، شهروندان اقدام به نصب وسایل گرم‌کننده می‌کنند که بیشتر مصرف آنها گاز شهری است.

عدم رعایت اصول ایمنی باعث مسمومیت با گاز منوکسیدکربن می‌شود، بنابراین شهروندان باید در استفاده از این وسایل نهایت دقت را داشته باشند.

توصیه می‌شود ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به هشدارهای ایمنی درباره سالم‌بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز منوکسیدکربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

اخبار حوادث - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------