پاپـوش پدر براي پسر به قـتل انجاميد



قاتلي كه هفت سال پيش با چند نفر از اقوامش در جاده‌اي منتهي به كرمانشاه كمين كرد و با شليك گلوله مردي ٥٥ ساله را به قتل رساند، دستگير شد..

٢١ شهريور ٨٧ مردي ٥٥ ساله هنگام بازگشت به خانه، در جاده‌اي منتهي به كرمانشاه با هجوم تعدادي ناشناس روبه‌رو شد و پس از اصابت چند گلوله به قتل رسيد. با حضور ماموران در محل و بررسي مدارك شناسايي مقتول، هويت او مشخص شد و تحقيقات از خانواده‌اش در دستور كار قرار گرفت. همزمان با انتقال جسد به پزشكي قانوني نيز پرونده‌اي با موضوع «قتل» در پليس آگاهي كرمانشاه تشكيل شد. اين در حالي بود كه تحقيقات از خانواده مقتول فرضيه قتل به دليل اختلافات شخصي را رد مي‌كرد.

 

خانواده مقتول مدعي بودند او هيچ اختلافي با فردي نداشت؛ موضوعي كه باعث شد تا كشف راز قتل و دستگيري متهمان با پيچيدگي روبه‌رو شود. تحقيقات ادامه داشت تا سرانجام در سال ٩٠ سرنخ‌هايي از متواري شدن قاتل به شهرستان كرج به دست آمد. پرونده به پليس آگاهي البرز ارجاع داده شد و كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي اين استان مسوول رسيدگي به آن شدند.

 

در گام اول كارآگاهان به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار مراجعه كردند با اين حال سرنخ مهمي از متهم به دست نيامد اما مشخص شد يكي از بستگان متهم در كرج زندگي مي‌كند. به اين ترتيب ماموران به محل سكونت آشناي قاتل اعزام شدند و او را دستگير كردند. مرد ميانسال در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه متهم به تازگي همراه خانواده‌اش به كرج نقل مكان كرده است.

با به دست آمدن نشاني محل سكونت متهم تيمي از كارآگاهان خانه او را به مدت ٤٨ ساعت تحت مراقبت نامحسوس قرار داده و سرانجام پس از محاصره كامل در عملياتي غافلگيرانه قاتل فراري را پس از هفت سال دستگير كردند. اين در حالي است كه متهم قصد داشت با دادن رشوه ١٠ ميليون توماني از دام پليس فرار كند اما در انجام نقشه خود ناكام ماند و اقدام به دادن رشوه نيز ضميمه پرونده قتل شد. با انتقال متهم به پليس آگاهي بازجويي از او آغاز شد. قاتل در ابتدا منكر هرگونه ارتكاب قتل شد اما سرانجام به جرم خود اعتراف كرد و در شرح حادثه گفت: «هفت سال پيش پدرم به من گفت كه مقتول او را در يك درگيري به‌شدت كتك زده است.

 

او مرا براي انتقام‌گيري ترغيب كرد. من هم با تهيه اسلحه با چند نفر از اقوامم در جاده‌اي منتهي به كرمانشاه كمين كردم و به محض رسيدن مقتول به سمتش شليك كردم. وقتي مطمئن شدم او كشته شده از محل فرار كردم.» متهم در ادامه مقتول را بي‌گناه دانست و گفت: «پدرم به من دروغ گفته بود كه با مقتول درگير شده. من از اين موضوع خبر نداشتم. آنها برايم پاپوشي درست كرده بودند تا از مقتول انتقام بگيرند. او با يكي از اقوامم اختلافات شخصي داشت.»

 

سرهنگ حميدرضا گل صباحي، رييس پليس آگاهي البرز با اشاره به ادامه رسيدگي به پرونده گفت: « متهم پس از ارتكاب جرم بلافاصله متواري و پس از آن به مدت هفت‌سال به صورت مخفيانه در كوه‌هاي اطراف كرمانشاه، اراك، اسلامشهر، شهريار و سپس با نام‌هاي مستعار به صورت آزادانه همراه خانواده‌اش در كرج زندگي مي‌كرد.» سرهنگ صباحي از ادامه تحقيقات براي دستگيري همدستان متهم خبر داد و گفت: «متهم پس از اعتراف به قتل براي ادامه روند قضايي به كرمانشاه منتقل شد و تحقيقات براي تكميل جزييات پرونده در پليس آگاهي اين استان ادامه خواهد داشت.»

 اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------