کلاهبرداری دکتر قلابی به بهانه احداث موسسه خیریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پزشک قلابی زن که با فریب مردم از آنها کلاهبرداری کرده و گریخته بود، زمانی که قصد داشت افراد جدیدی را به دام بیندازد، در شهر زنجان دستگیر شد ..

 رسیدگی به این پرونده زمستان سال گذشته با شکایت مردی از یک پزشک زن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت .

شاکی در اظهاراتش گفت: برای فروش قطعه زمین 300 متری به بنگاهی رفته بودم که آنجا با زنی آشنا شدم که خودش را یک پزشک معرفی و ادعا کرد می خواهد قطعه زمینی را به منظور احداث موسسه خیریه برای کودکان بی سرپرست در شهر زنجان بخرد.

پس از گفت وگو با این زن و با توجه به نیت خیرش به او اعتماد کردم و تصمیم گرفتم زمینم را با تخفیف به قیمت 110 میلیون تومان به او بفروشم .

وی خاطرنشان کرد: پس از نوشتن قولنامه، او به عنوان بیعانه 10 میلیون تومان به من پرداخت کرد و برای بقیه پول هم چک داد و قرار شد بعد از نقد شدن چک ها، در دفترخانه سند را به نام وی ثبت کنم. زمانی که به بانک رفتم، متوجه شدم چک ها بلامحل بوده و زن پزشک پولی در حساب ندارد. با تلفن همراهش تماس گرفتم اما خاموش بود. حتی نشانی خانه اش هم غیرواقعی بود و نتوانستم او را پیدا کنم. بعد متوجه شدم زن شیاد زمین مرا به فرد دیگری فروخته است .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، ماموران در جستجوی این زن کلاهبردار بودند تا این که با استعلام از سازمان نظام پزشکی شهر زنجان متوجه شدند متهم فراری پزشک نبوده و این عنوان را جعل کرده است .

در این مرحله از تحقیقات، ماموران با بررسی بانک مجرمان حرفه ای در پلیس آگاهی، متوجه شدند تصویر رایانه ای پزشک قلابی به یک زن سابقه دار که به اتهام جعل و کلاهبرداری سه بار به زندان افتاده است، شباهت دارد.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که هفت ماه پس از وقوع حادثه دو روز پیش ماموران با کشف سرنخ هایی پی بردند متهم فراری چند نفر دیگر را هم را به بهانه خرید زمین هایشان برای احداث موسسه خیریه فریب داده و درصدد کلاهبرداری از آنها بوده است. در ادامه تحقیقات مخفیگاه زن کلاهبردار شناسایی و او دستگیر شد .

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره به جام جم گفت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، او در بازجویی اعتراف کرد شاکی را فریب داده و پس از کلاهبرداری 110 میلیون تومانی از وی، قطعه زمین او را که قولنامه ای به نامش ثبت شده بوده، 80 میلیون تومان به فرد دیگری فروخته است.

 

متهم قصد داشته افراد دیگری را هم به شیوه ای مشابه فریب دهد که ناکام مانده بود. تحقیقات از متهم نشان می داد وی پیش از این نیز با جعل عنوان پزشک، مردم را به بهانه فروش خودروهای مدل بالا فریب داده و با کلاهبرداری های کلان از آنها تحت تعقیب دیگر مراکز پلیس هم بوده است .

سرهنگ جعفر رحمتی خاطرنشان کرد: برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات از وی ادامه دارد. از مردم می خواهیم چنانچه در دام این پزشک قلابی گرفتار شده اند، با حضور در پلیس آگاهی از وی شکایت و پرونده هایشان را پیگیری کنند.

وی با هشدار به مردم، از آنها خواست قبل از معامله با افراد از هویت واقعی و عنوان شغلی که آنها خود را با آن معرفی می کنند، مطمئن شوند تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند.

 

همچنین از صاحبان بنگاه های ملکی و نمایشگاه های خودرو می خواهیم تا دقت لازم را هنگام معامله های خود با مردم داشته باشند و زمانی که قصد معامله ملک، زمین یا خودرو را دارند از اصالت اسناد و هویت مالک آن اطمینان یابند. همیشه باید توجه داشت کلاهبرداران، افرادی چرب زبان هستند و قربانیان را طوری فریب می دهند تا درباره ادعایشان تحقیق نکنند.

اخبار حوادث - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------