آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

سارقان حرفه‌ای در نقش گدا



 اخبار حوادث - سارقان حرفه‌ای در نقش گدا

دومرد که در پوشش متکدی از رانندگان پشت چراغ‌قرمز دزدی می‌کردند، دستگیر شدند.

فردی ساعت 21 روز 30مرداد با مراجعه به گشت کلانتری باغ‌فیض به ماموران اعلام کرد سارق گوشی تلفن همراهش را در بلوار میرزابابایی دیده است.

 

ماموران بلافاصله همراه این شخص به محل موردنظر رفتند و پس از دقایقی گشت‌زنی موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند. مالباخته پس از حضور در کلانتری،در اظهاراتش به ماموران گفت: «18روز قبل در خیابان آیت‌الله کاشانی، سوار ماشین پشت چراغ‌قرمز بودم که متهم به بهانه تکدی‌گری، از سمت راننده به ماشین من نزدیک شد و در یک لحظه دستش را به سمت گوشی تلفن همراه من دراز کرد و با سرقت گوشی که آن را جلو فرمان خودرو گذاشته بودم، در مسیر خلاف جهت حرکت خودرو به‌سرعت شروع به دویدن کرد و من نیز به‌علت ترافیک پشت چراغ‌قرمز نتوانستم به دنبال وی بروم تا اینکه او را به‌صورت کاملا اتفاقی دیدم.»

 

متهم به‌نام محراب برای انجام تحقیقات به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه پنج تهران در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان پس از بررسی سرقت‌های مشابه، موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته در مناطق غرب تهران به‌ویژه در شهرک غرب، ستارخان، سعادت‌آباد، اشرفی‌اصفهانی و آیت‌الله کاشانی شدند.

 

همه این افراد به همین شیوه و شگرد و پشت چراغ‌قرمز راهنمایی‌ورانندگی مورد سرقت کیف، گوشی تلفن همراه و... قرار گرفته بودند. مالباختگان پس از شناسایی متهم، در اظهارات خود عنوان کردند محراب به بهانه تکدی‌گری یا دستفروشی، به خودروهای آنها نزدیک شده و با سوءاستفاده از پایین‌بودن شیشه خودرو و قرارداشتن کیف پول یا گوشی تلفن همراه روی صندلی یا داشبورد جلو، اقدام به سرقت کرده است.

 

متهم 25ساله که پس از شناسایی توسط ده‌ها مالباخته چاره‌ای جز اعتراف نداشت، علاوه‌بر دزدی از رانندگان پشت چراغ‌قرمز، به سرقت گوشی تلفن همراه، گردنبند و کیف‌قاپی از عابران پیاده اعتراف و فردی به‌نام «هادی» را به‌عنوان همدست خود در سرقت‌ها معرفی کرد. ماموران بعد از شناسایی مخفیگاه «هادی» (24ساله) در منطقه مهرآبادجنوبی، او را دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند. محراب که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و موادمخدر است و به مصرف شدید شیشه نیز اعتیاد دارد، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:«حدود شش‌ماه است که با هادی مشغول به سرقت هستیم. گاهی اوقات نیز با موتور هوندا 125 هادی و به‌صورت عبوری اقدام به گردنبندقاپی، موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی از رهگذران می‌کردیم.»

 

سرهنگ افشار احسانی‌فر، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند و اعتراف صریح متهمان پرونده به سرقت‌های متعدد در طول شش‌ماهه گذشته (از اوایل سال‌جاری) در مناطق مختلف غرب و شمال‌غرب تهران، قرار قانونی برای هر دو متهم پرونده صادر شده و آنها در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند و تحقیقات از آنها برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است.»

اخبار حوادث - روزنامه شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------