باند سارقان حرفه‌يي متلاشي شد(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,سارقان حرفه ای

اخبار حوادث -  باند سارقان حرفه‌يي متلاشي شد

اعضاي باند گسترده سارقان حرفه‌يي در ٤ استان كشور كه با تهديد طعمه‌هاي خود با سلاح سرد اقدام به سرقت از خانه‌هاي آنها مي‌كردند در عملياتي ضربتي از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.

اواخر مرداد ماه امسال در جريان تماس‌هاي متعدد فردي با فوريت‌هاي پليسي ١١٠، ماموران پليس آگاهي در جريان وقوع يك فقره سرقت از خانه‌يي در خيابان سيدخندان تهران قرار گرفتند و به سرعت تيمي از كارآگاهان را براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام كردند.


اظهارات شاكي نشان مي‌داد كه سه سارق پس از ورود به زور به خانه، با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت طلا و اموال باارزش او كرده‌اند. به گفته سرهنگ سعد‌الله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، زن ميانسال در شكايت خود به ماموران گفته بود درحالي كه در شامگاه ٢٩ مردادماه، در خانه سرگرم تماشاي فيلم بوده ناگهان صداي شكستن درب ورودي خانه را مي‌شنود اما پس از تعقيب محل صدا با سه سارق قوي هيكل روبه‌رو مي‌شود كه با تهديد چاقو او را مجبور به سكوت كرده و با زدن افشانه به صورتش، ديد او را كور مي‌كنند و پس از سرقت اموال با ارزش خانه و بستن دست و پايش، او را در اتاقي محبوس مي‌‌كنند و به سرعت از محل متواري مي‌شوند. مالباخته نيز پس از آمدن همسرش به خانه از اتاق نجات پيدا مي‌كند و با پليس تماس مي‌گيرد.


با ثبت شكايات مالباخته به سرعت رسيدگي به پرونده در دستور كار ماموران قرار گرفت. در حالي كه سرعت عمل متهمان در سرقت از خانه مهر تاييد بر سابقه‌دار بودن آنها مي‌زد، بررسي تصاوير ضبط شده دوربين‌هاي مداربسته خانه مالباخته نخستين اقدامي بود كه مي‌توانست سرنخي مهم براي تشخيص هويت سارقان در اختيار پليس قرار دهد. به اين ترتيب بررسي دوربين‌هاي مداربسته در اولويت كاري ماموران قرار گرفت. به گفته سرهنگ كارآگاه گزافي، بررسي اين تصاوير، به تدريج ماموران را به شناسايي هويت سارقان نزديك كرد به شكلي كه در جريان آن، يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ به همراه يك سرنشين شناسايي و تصوير او در اختيار كارگروه تشخيص هويت پليس آگاهي قرار گرفت.


در حالي كه تحقيقات ماموران براي شناسايي هويت سارقان ادامه داشت گزارش دستگيري تعدادي از زورگيران سابقه‌دار منطقه اسلامشهر تهران با ده‌ها فقره زورگيري به پايگاه چهارم پليس آگاهي ارسال شد و سرنخي مهم براي شناسايي سركرده باند در اختيار ماموران قرار داد.


سرهنگ گزافي در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: با بررسي اظهارات اعضاي گروه ديگري از سارقان زورگير منطقه اسلامشهر كه به تازگي از سوي كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي دستگير شده بودند، ماموران موفق به شناسايي سركرده باند شدند. به اين ترتيب و با شناسايي تصوير سارق سابقه‌دار از سوي مالباخته شمارش معكوس انهدام باند زورگيري در ٤ استان كشور آغاز شد.


اين در حالي بود كه رجوع ماموران به بانك اطلاعاتي پليس نشان مي‌داد سركرده باند از افراد شرور و مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر و رباط كريم است كه بارها به اتهام ارتكاب به جرايم مختلف دستگير و راهي زندان شده است.


 با شناسايي هويت سركرده باند و قرار گرفتن تصاوير او در اختيار گشتي‌هاي پليس به تدريج رد پاي ٥ عضو ديگر باند سرقت سريالي از خانه‌هاي شهروندان شناسايي و طولي نكشيد كه در اقدامي ضربتي از سوي ماموران دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل شدند.


سرهنگ گزافي در تشريح روند بازجويي‌ها گفت: متهمان پس از دستگيري در اظهارات خود به سرقت از خانه‌هاي مناطق مختلف تهران به ويژه در پاسداران، وليعصر، كردستان و همچنين سرقت‌هاي مشابه در شهرهاي اردبيل، ساري، بابل و شاهرود اعتراف و بيان كردند كه به شيوه تخريب در ورودي خانه‌ها وارد حريم خصوصي شهروندان شده و در صورتي كه صاحبخانه نيز در خانه حضور داشت، با تهديد چاقو اقدام به بستن دست و پاي آنها كرده و سرقت را انجام مي‌دادند.


سارقان در بازجويي‌ها ضمن اعتراف به بزه انتسابي از سرقت‌هاي سريالي خود پرده برداشتند. به گفته سرهنگ گزافي، متهمان سرقت‌هاي خود را در ابتداي تاريكي هوا و پس از شناسايي مجتمع‌هاي آپارتماني كه در هرطبقه تنها يك واحد مسكوني دارند انجام مي‌دادند. با اين حال بودن اهالي خانه باعث منصرف شدن سارقان از انجام نقشه خود نمي‌شد و اگر خانه خالي از سكنه نبود، سارقان با تهديد سلاح گرم و حبس كردن مالباختگان در اتاق‌هاي خانه، نقشه خود را تا انتها به پيش مي‌بردند به نحوي كه يكي از سارقان در اعترافات خود به ماموران گفته بود كه «اگر تصميم سرقت از خانه‌يي را مي‌گرفتيم، بايد و حتما آنجا را سرقت مي‌كرديم.»


 با اين حال بازجويي‌هاي ماموران از متهمان ثابت مي‌كرد كه چهار عضو ديگر باند همچنان متواري هستند. بنابراين تحقيقات بر دستگيري ساير متهمان متمركز شد و طولي نكشيد كه يكي از آنها در منطقه خاني آباد تهران به همراه سه نفر ديگر از اعضاي باند پس از سرقت از خانه عموي يكي از متهمان، از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.


 سرهنگ گزافي در تشريح روند دستگيري ساير اعضاي باند زورگيري گفت: با شناسايي مخفيگاه اين چهار متهم در شهرستان كرج و جاده ساوه، يگان‌هاي نيروي انتظامي به محل مورد نظر اعزام  شدندو هر چهار نفر آنها را در اقدامي ضربتي دستگير كردند. به گفته اين مقام مسوول در بازرسي از مخفيگاه متهمان، مقادير زيادي از اموال مسروقه شامل تلويزيون‌هاي LCD، لپ تاپ، گوشي تلفن همراه، طلا و جواهرات كشف و به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.


به اين ترتيب رسيدگي به پرونده سرقت‌هاي سريالي از خانه‌هاي ٤ استان كشور، با مشخص شدن هويت متهمان، براي شناسايي ساير مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------