آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

محاکمه مأموران انگلیسی به‌خاطر قتل جوان ایرانی



اخبار حوادث - محاکمه مأموران انگلیسی به‌خاطر قتل جوان ایرانی

چند مأمور پلیس بریستول به جرم سهل‌انگاری و سوءرفتار در مورد مرگ یک جوان ایرانی به‌نام «بیژن ابراهیمی» محاکمه خواهند شد.

بیژن ابراهیمی، جوان معلول ایرانی در 14 جولای 2013 میلادی (20 تیرماه سال 92) در شهر بریستول در جریان حمله گروهی از اراذل و اوباش بشدت مورد ضرب وشتم قرار گرفت و بدن نیمه‌جانش در آتش سوخت.

در پی تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل بیژن، کمیسیون شکایات پلیس، 3 افسر پلیس و یک مددکار اجتماعی را به‌خاطر کوتاهی در انجام وظایف‌شان مقصر دانست و افسران به نام کیوین دافی، هلن هاریس، لینه وینتر و مددکار اجتماعی آندرو پاسمور متهم شناخته شدند که محاکمه خواهند شد.

آندرو پاسمور متهم شده که اطلاعات اشتباهی در ماجرای قتل جوان ایرانی به اپراتور 999 (شماره اضطراری) داده است. جلسه محاکمه متهمان به 14 ژانویه سال 2015 میلادی موکول شده است. علت مرگ ابراهیمی شایعاتی بوده که درباره وی توسط اهالی محلی پخش شده بود. ساکنان منطقه گزارش داده بوند که ابراهیمی از کودکان عکس گرفته و از عکس‌ها سوءاستفاده می‌کند در صورتی که این ادعا صحت نداشت و پس از این شایعه ابراهیمی بازداشت و بی‌گناهی‌اش روشن شد اما اراذل و اوباش انگلیسی دست از سر جوان ایرانی برنداشتند و کمر به قتلش بستند.

به گفته شاهدان 20 تن از اراذل و اوباش، ابراهیمی را محاصره کردند و به شکل ناجوانمردانه‌ای ابتدا او را بشدت کتک زدند و سپس پیکر نیمه جانش را در آتش انداختند. پلیس بریستول پس از این ماجرا دو سرکرده باند به نام «لی جیمز» و «استفن نورلی» را بازداشت کرد و سپس چند تن از افسران پلیس هم که در جریان قتل جوان بیگناه ایرانی بی‌مبالاتی کرده بودند و بی‌توجهی آنها باعث قتل هولناک این جوان شده بود، تحت تعقیب قرار گرفتند.

 

اخبار حوادث - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------