همدستی خواهر و برادر معتاد برای سرقت‌



اخبار حوادث - همدستی خواهر و برادر معتاد برای سرقت‌

خواهر و برادر روستایی زمانی که برای پیدا کردن کار، با‌ترک خانه به شهر آمدند نمی‌دانستند سرانجامی جز اعتیاد و سرقت در انتظارشان نیست.

چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان مشهد از سرقت لوازم داخل خودرو و عابربانکش از سوی سارقان خبر داد. با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد تا این که ماموران در جریان سرقت های مشابه دیگر قرار گرفتند.

با افزایش شکایت ها، تحقیقات پلیس برای رازگشایی از سرقت های سریالی ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله های جنوبی شهر متوجه دختر و پسر جوانی شدند که مقابل خودروهای پارک شده در آنجا پرسه می زنند. ماموران آنها را زیر نظر گرفته و هردو را پیش از این که فرصتی برای فرار پیدا کنند، دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اظهارات متناقضی را بیان کردند تا این که متهم زن لب به اعتراف گشود و به افسر بازجو گفت: مدتی پیش برای پیدا کردن کار خانه مان را در روستا ترک کرده و به مشهد آمدم، اما نتوانستم کار پیدا کنم. در حالی که سرگردان کوچه های شهر بودم با مردی آشنا شدم که در زمینه سرقت و خرید و فروش شیشه فعالیت می کرد. من که از خیابان گردی خسته شده بودم، با او همراه شده به پاتوقش رفتم. او در برابر جای خواب و غذا از من خواست تا برایش دزدی کنم.

وی اضافه کرد: پس از مدتی هم مرا معتاد کرد تا در برابرش مقاومت نکنم. پس از سرقت ها به جای دستمزد از او شیشه می گرفتم. این اواخر بخشی از پول های سرقتی را نزد خود نگهداشتم و با آن خانه ای اجاره کرده و تصمیم گرفتم به تنهایی سرقت کنم. دیگر برای خودم کار می کردم و با تخریب قفل خودروهای پارک شده در خیابان و گاهی هم کیف قاپی هزینه زندگی و اعتیادم را تامین می کردم. چندی پیش متوجه شدم برادرم هم به مشهد آمده و در دام اعتیاد گرفتار شده است. او را به خانه خودم آوردم و از آن موقع برای این که هزینه زندگی و اعتیادمان را تامین کنیم، تصمیم گرفتیم دو نفری با هم کار کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد گفت: با اعتراف متهم، برادرش نیز گفته های او را تائید کرد وگفت در سرقت های مختلفی با خواهرش همدست بوده است. سرهنگ حجت نیکمرام افزود: در ادامه تحقیقات کار آگاهان با حضور در خانه متهمان و بازرسی از آنجا اموال سرقتی از جمله تعدادی کیف زنانه، کارت های بانکی و مدارک هویتی و مدارک متعلق به خودروهای مختلف را کشف کردند.

وی یادآور شد: با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------