تبرئه مرد جوان از اتهام قتل همسايه



اخبار حوادث - اثبات بي‌گناهي پس از سه سال
تبرئه مرد جوان از اتهام قتل همسايه

مرد جواني كه سه سال پيش به اتهام قتل همسايه خود بازداشت و روانه زندان شده بود با حكم ديوان عالي كشور تبرئه و آزاد شد.

٢٦ اسفند ماه سال ٨٩ در جريان درگيري دو همسايه بر سر قيمت ايزوگام، در پشت بام مجتمعي مسكوني ناگهان يكي از طرفين دعوا تعادل خود را از دست داد و از پشت بام به پايين سقوط كرد و جان خود را از دست داد. پس از اين اتفاق خانواده مقتول كه با ديدن صحنه شوكه شده بودند به سرعت با فوريت‌هاي پليس ١١٠ تماس گرفتند كه با حضور ماموران در صحنه، مرد جوان به عنوان متهم اصلي پرونده بازداشت و براي انجام بازجويي‌ها روانه پليس آگاهي شد.


تمامي شواهد، كشته شدن مقتول به دست مرد جوان را تاييد مي‌كرد با اين حال متهم در تمامي بازجويي‌ها منكر هرگونه دست داشتن در قتل همسايه خود شد و مدعي شد كه در روز حادثه با مقتول درگير شده اما او خود از بالاي پشت بام به پايين سقوط كرده است. با ثبت اظهارات متهم، پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.


در حالي كه مرد جوان همچنان بر بيگناهي خود تاكيد مي‌كرد، كيفرخواست پرونده او صادر و متهم روبه‌روي هيات قضايي شعبه ١١٣ دادگاه كيفري استان تهران ايستاد. متهم در اين شعبه نيز همچنان منكر قتل شد و ادعا كرد كه به هيچ عنوان مقتول را به پايين پرت نكرده است.


اظهارات متهم باعث شد تا هيات قضايي جزييات پرونده را با دقت مورد بررسي قرار دهد كه در جريان آن مشخص شد با اينكه دو همسايه در روز حادثه با يكديگر درگيري شديدي داشتند اما مقتول با از دست دادن تعادل خود، از بالاي پشت‌بام به پايين سقوط كرده و جان خود را از دست داده است.


به اين ترتيب، قضات دادگاه در نهايت با كافي دانستن دلايل، حكم بر برائت متهم صادر كردند كه اين راي با اعتراض اولياي دم روبه‌رو و به ديوان عالي كشور ارجاع شد و در نهايت با تاييد در ديوان، مرد جوان از اتهام قتل مبرا و پس از سه سال آزاد شد.

 اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------