كلاهبرداري ميليوني كارآفرين قلابي



اخبار حوادث - كلاهبرداري ميليوني كارآفرين قلابي

كلاهبرداري كه با معرفي خود به عنوان كارآفرين و دادن وعده‌هاي اشتغال‌زايي به مالباختگان، از هشت نفر كلاهبرداري ميليوني كرده بود از سوي ماموران شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ سليم سليمي، جانشين فرمانده انتظامي كرمانشاه با اعلام اين خبر به تشريح روند رسيدگي به پرونده پرداخت و گفت: پس از وصول يك فقره پرونده درباره جعل و كلاهبرداري در پليس آگاهي، تيمي از ماموران براي رسيدگي به آن تشكيل و عمليات شناسايي متهم را در دستور كار خود قرار دادند. به گفته سرهنگ سليمي، كلاهبردار فراري با تبليغات دروغين، طعمه‌هاي خود را تحت‌تاثير قرار مي‌داد و به اين طريق موفق به اخاذي‌هاي ميليوني از هشت نفر شده بود.


ماموران براي شناسايي متهم، رجوع به اظهارات مالباختگان را در دستور كار خود قرار دادند كه در جريان آن جزييات بيشتري از شيوه سرقت كلاهبردار فراري مشخص شد. جانشين فرمانده انتظامي كرمانشاه، در تشريح روند ثبت شكايات مالباختگان گفت: در ادامه تحقيقات، يكي از شاكيان پرونده بيان كرد كه متهم از طريق آگهي تبليغاتي با عنوان «فرصتي براي كارآفريني» و اعلام سه شماره تلفن تماس، او را فريب داده است. شاكي به كارآگاهان گفت: به علت بيكاري تحت فشار بودم، بنابراين با شماره‌هاي ذكر شده در آگهي تماس گرفته و با گرفتن آدرس به محل مورد نظر مراجعه كردم و خواستار شغل و راهنمايي شغلي مناسب از متهم شدم.


سرهنگ سليمي افزود: شاكي عنوان داشت كه طي قراردادي كه با اين شركت داشته مبلغ ۲۰‌ميليون ريال جهت تضمين ساخت فيلتر پرايد پرداخت كرده و قرار است هر هفته دو مرحله براي دريافت مواد اوليه به شركت مراجعه و پس از تحويل دادن كالاي توليد شده با متهم تسويه حساب كند. اين در حالي است كه براساس اظهارات مالباخته، متهم تنها يك بار به او جنس داده و پس از تحويل دادن اجناس هيچ پولي به او پرداخت نكرده است. به گفته سرهنگ سليمي، اين شخص كه پس از گذشت چند روز مجددا براي گرفتن پول خود به آدرس مورد نظر مراجعه مي‌كند، متوجه متواري شدن افراد آن موسسه مي‌شود و سريعا موضوع را به پليس گزارش مي‌دهد.


به اين ترتيب تحقيقات ماموران از موسسه مورد اشاره شاكي آغاز شد، بررسي‌هايي كه پرده از سريالي‌بودن كلاهبرداري‌هاي متهم فراري كنار زد و مشخص كرد كه مسوول موسسه، با دادن آگهي اشتغال به كار در روزنامه‌هاي مختلف، دامنه كلاهبرداري‌هاي خود را گسترش داده است. با شناسايي موسسه، دستگيري متهم وارد مسير تازه‌يي شد. به گفته سرهنگ سليمي، ماموران پس از رجوع به بانك اطلاعاتي پليس و چهره نگاري‌هاي اوليه از متهم به سرعت شناسايي مخفيگاه او را در دستور كار خود قرار دادند كه در جريان آن، مخفيگاه متهم در يكي از محله‌هاي كرمانشاه شناسايي و دستگير شد.
متهم كه پس از انتقال به پليس آگاهي چاره‌يي جز اعتراف نداشت، به كلاهبرداري‌هاي ميليوني از هشت نفر ديگر نيز اقرار كرد و عنوان داشت كه از هر كدام مبلغ دو ميليون تومان اخاذي كرده است. به اين ترتيب و با شناسايي ساير مالباختگان، متهم به همراه پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.

 

اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------