فرار از زندان برای جیب‌بری‌های خانوادگی



اخبار حوادث - فرار از زندان برای جیب‌بری‌های خانوادگی

مرد تبهکار با فرار از زندان به جیب‌بری‌های خانوادگی دست می‌زد. از روز 23 فروردین ماه سال جاری وقتی در پژویی سناریوی جیب‌بری حرفه‌ای کلید خورد با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران تیمی از پایگاه 6 پلیس آگاهی تهران مأموریت یافت تا این جیب‌بر را دستگیر کند.

در نخستین گام از مرد مسافر که هدف جیب‌بری قرار گرفته بود تحقیق صورت گرفت، وی گفت: روز سرقت قصد مسافرت به سمنان را داشتم. به سه‌راه افسریه رفته و سوار یک پژو 405 نقره‌ای رنگ با سه مسافر شدم که دو مسافر در صندلی عقب نشسته بودند. زمانی که قصد داشتم سوار خودرو شوم، سرنشین صندلی  کنار راننده گفت که چندصد متر جلوتر قصد پیاده شدن دارد و به این بهانه پیشنهاد کرد که مسافتی کوتاه را همراه وی در صندلی جلو بنشینم.

 

من نیز با قبول پیشنهاد این مسافر که تصور می‌کردم همانند من یک مسافر است، سوار خودرو شده اما هنوز فاصله زیادی نرفته بودیم که راننده ادعا کرد در جلو باز است و به این بهانه چند بار اقدام به محکم کردن در سمت من کرد. پس از آن، راننده پرسید «کجا می‌روی؟» و من نیز گفتم «سمنان» در این زمان راننده گفت که وی به قصد کارخانه سیمان مسافر سوار کرده و به این بهانه و بدون گرفتن پول کرایه، مرا از خودرو پیاده کرد. زمانی که از خودرو پیاده شدم پس از گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کیف جیبی همراهم شدم.


همزمان با این تجسس‌ها، کارآگاهان با جیب‌بری‌های مشابه زیادی مواجه شدند که سرنشینان خودروهای «پژو» و «پراید» در رنگ‌های مختلف، اقدام به سوار کردن مسافر در صندلی جلو به همراه مرد دیگری کرده و با این شیوه و شگرد اقدام به جیب‌بری می‌کردند.


همه طعمه‌های این باند در خروجی‌های پایتخت بویژه در سه‌راه افسریه، سه‌راه تهرانپارس، پایانه ترمینال جنوب، میدان آزادی و در حالی که قصد داشتند به بومهن، رودهن، پردیس، کرج، فیروزکوه، دماوند، ورامین و پاکدشت بروند شکار می‌شدند و باتوجه به اظهارات شکات و مالباختگان مبنی بر اینکه در همه سرقت‌ها ردپایی از یک مرد بالای 50 سال که کنار آنها در صندلی  کنار راننده می‌نشست به دست آمد و همین کافی بود تا تجسس‌ها در بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای ادامه یابد و «اکبر» شناسایی شود که بارها به خاطر جیب‌بری از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده بود و آخرین‌بار از زندان مرخصی گرفته  و از اسفند سال 91 فراری است. همزمان با شناسایی این جیب‌بر حرفه‌ای صاحب پژوی نقره‌ای رنگ نیز ردیابی شد و وی ادعا کرد خودرو را به مردی فروخته که با دیدن عکس اکبر تأیید کرد خریدار همان مرد جیب‌بر است. این خودرو تحت تعقیب گرفته شد تا اینکه مأموران پلیس استان قم اکبر را پشت فرمان پژو به دام انداختند.


اکبر در بازجویی‌ها اعتراف کرد با اعضای خانواده‌اش به مسافرت رفته و در تهران و شهرهای دیگر با همین روش جیب‌بری می‌کند.بنابر این گزارش با توجه به گستره‌ جغرافیایی این جیب‌بری‌ها، بازپرس پرونده خواستار انتشار عکس اکبر شد تا کسانی که به دام وی و اعضای خانواده‌اش افتاده‌اند با شماره 21865863 پایگاه 6 پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------