اسرار فرار 3 محکوم از زندان «آلکاتراز»(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,فرار از زندان

اخبار حوادث - فرار 52 سال پیش انجام گرفت
اسرار فرار 3 محکوم از زندان «آلکاتراز»

دانشمندان امریکایی - هلندی با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری و بازسازی چهره مجرمان، فرار اسرارآمیز سه زندانی از جزیره وحشت و زندان معروف «آلکاتراز» را که 52 سال پیش انجام گرفته بود تأیید کردند. سه زندانی جنجال‌برانگیز با نام‌های «فرانک موریس»، «جان آنجلین» و «کلارنس آنجلین» در سال 1341 هجری شمسی با اجرای نقشه حیرت‌آوری از زندان مخوف آلکاتراز فرار کردند و با یک قایق دست‌ساز توانستند از جزیره‌ای که زندان در آن بنا شده بگریزند. این سه زندانی با استفاده از قاشق تونلی زیرزمینی حفر کرده بودند که از این طریق توانستند دور از چشمان تیزبین نگهبانان و عبور از موانع مختلف از زندان بیرون بیایند. آنها سپس توانستند به دور از چشمان تیزبین زندانبانان جزیره آلکاتراز واقع در خلیج سانفرانسیسکو را پشت سر بگذارند و در اطراف پل «گلدن گیت» با سوار شدن به یک خودرو که در انتظارشان بود به فرار ادامه بدهند.


طبق گزارش تیم محققان امریکایی آنها در ساعت 30/11 دقیقه شب 21 خردادماه سال 1341 از سوراخی در زیر کاسه توالت وارد تونل شده بودند.
دانشمندان هلندی بر این باورند که نمی‌توان درباره سرنوشت فراریان هیچ‌گونه نظری داد زیرا این زندانیان پس از فرار هرگز دیده نشده‌اند.


تنها نشانه باقیمانده از آنها قایقی دست‌ساز بود که توسط پلیس اف‌بی‌آی کشف شد.
زندان آلکاتراز حدود 50 سال پیش به دستور «رابرت اف کندی» برادر رئیس‌جمهوری وقت امریکا برای همیشه تعطیل شد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------