پرونده «گرگ‌هاي زرد» وارد مرحله جديدي شد



اخبار حوادث - پرونده «گرگ‌هاي زرد» وارد مرحله جديدي شد

دو جوان شيطان صفت که اقدامات مجرمانه خود را از آبان گذشته آغاز کرده بودند با استفاده از يک دستگاه تاکسي زرد رنگ، دختران مسافر را به زور و تهديد به جاده مشهد- فريمان مي کشاندند و آنان را مورد آزار قرار مي دادند.

با اعترافات جديد «گرگ هاي زرد» و مواجهه آنان با برخي ديگر از شاکيان، اين پرونده ابعاد گسترده تري پيدا کرده است.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي روز گذشته در گفت‌وگو با خراسان، ضمن بيان اين مطلب افزود: در پرونده هاي مربوط به اعمال خلاف منافي عفت، شاکيان به خاطر حفظ آبرو و يا ترس از بروز برخي مسائل خانوادگي، کمتر به پي گيري پرونده رغبت دارند بنابراين پليس در تحقيقات خود با مشکلاتي مواجه مي شود. سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: کارآگاهان در بررسي و پي گيري اين پرونده ها، از همه تجربيات، تخصص و توان علمي خود استفاده مي کنند تا با شيوه هاي فني و اطلاعاتي اسناد و مدارک غيرقابل انکاري را براي اثبات جرم يا اعترافات متهمان جمع آوري کنند. اين مقام ارشد انتظامي همچنين با اشاره به پرونده معروف به «گرگ هاي زرد» خاطرنشان کرد: پس از چند روز بازجويي به شيوه هاي علمي و همچنين انجام يکسري تحقيقات گسترده که توسط کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي انجام شد ۲ متهم اين پرونده که دختران جوان را مورد آزار قرار مي دادند، پرده از جرايم ديگري نيز برداشتند و معترف شدند که برخي از اعمال شيطاني خود را ۳ نفري انجام داده اند.

سرهنگ بيدمشکي تصريح کرد: متهمان که ابتدا سعي داشتند ارتکاب هرگونه جرمي را انکار کنند وقتي در برابر شواهد و ادله پليس قرار گرفتند و با طعمه هاي خود مواجه شدند، به ناچار لب به اعتراف گشودند و در مراحل اوليه تحقيقات به آزار و اذيت ۳ دختر جوان در محور مشهد- فريمان اعتراف کردند؛ اين در حالي بود که پليس احتمال مي داد اين افراد با توجه به شيوه ارتکاب جرم و استفاده از خودرو تاکسي که مورد اعتماد عموم جامعه است، طعمه هاي بيشتري را قرباني نيات پليد خود کرده باشند بنابراين کارآگاهان با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي سيدجواد حسيني (قاضي شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد) بررسي هاي اطلاعاتي خود را ادامه دادند تا اين که ۲ متهم مذکور يکي ديگر از همدستان خود را هنگام آزار دختران معرفي کردند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي ضمن قدرداني از نظارت مستقيم و راهنمايي هاي دادستان مشهد براي دستگيري هرچه سريعتر عاملان آزار و اذيت دختران، اضافه کرد: پس از درج بدون پوشش تصوير متهمان در روزنامه خراسان، برخي ديگر از شاکيان نيز براي شناسايي افراد دستگير شده به اداره جنايي پليس آگاهي مراجعه کرده اند که بررسي هاي پليس در اين باره همچنان ادامه دارد.

وي با بيان اين که پرونده معروف به «گرگ هاي زرد» ابعاد گسترده تري يافته است، يادآور شد: عمليات پليسي براي دستگيري ديگر افراد مرتبط با اين پرونده و شناسايي ساير شاکيان آغاز شده است و اين پرونده تا ريشه يابي کامل همراه با بررسي هاي علمي ارتکاب جرم ادامه مي يابد. سرهنگ کارآگاه بيدمشکي در پايان نيز به شاکيان و قربانيان احتمالي ديگر اين پرونده اطمينان داد: شاکيان مطمئن باشند همه هويت و اسرار آنان در اين گونه پرونده ها به طور کاملا محرمانه نزد پليس و قاضي پرونده باقي مي ماند و هيچ کس از هويت آنان مطلع نخواهد شد. وي در عين حال از شهروندان خواست چنان چه اطلاعاتي درباره اقدامات مجرمانه متهمان دارند با شماره ۲۱۸۳۷۰۰ تماس بگيرند.

گفتنی است، دو جوان شيطان صفت که اقدامات مجرمانه خود را از آبان گذشته آغاز کرده بودند با استفاده از يک دستگاه تاکسي زرد رنگ، دختران مسافر را به زور و تهديد به جاده مشهد- فريمان مي کشاندند و آنان را مورد آزار قرار مي دادند.

متهمان اين پرونده که به «گرگ هاي زرد» معروف شدند، با تلاش کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي چند روز قبل در دام قانون گرفتار شدند و به آزارهاي به عنف خود اعتراف کردند. شايان ذکر است خبر و تصوير بدون پوشش متهمان اين پرونده در تاريخ 93.9.19 در صفحه حوادث خراسان به چاپ رسيده است.

 

اخبار حوادث - خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------