راز تاجر قلابی خودروهای خارجی برملا شد



اخبار حوادث - راز تاجر قلابی خودروهای خارجی برملا شد

همسایه های مرد باکلاس در برج اعیاننشین تجریش باور نمیکردند وی یک کلاهبردار حرفهای باشد. جوان تبهکار با شگرد خاص خود به فریب مردان نمایشگاهدار دست می زد تا خودروهای لوکس را به سرقت ببرد. وقتی ماجرای به سرقت رفتن یک بنز مدل بالا از مردی نمایشگاهدار به پلیس کلانتری 164 قائم مخابره شد با دستور بازپرس شعبه 10 دادسرای الهیه تهران تیمی از پایگاه یکم پلیس آگاهی مأموریت یافتند تا دزد باکلاس را دستگیر کنند.

مرد نمایشگاهدار که باور نمیکرد خودروی بنز S500 از وی به سرقت رفته باشد به افسر تحقیق گفت: یک بنز مدل S500 را برای فروش در نمایشگاهم واقع در خیابان ازگل گذاشته بودم که مرد جوانی به بهانه خرید مرا فریب داد و هنگام بازدید از بنز سوار بر آن شد و پا به فرار گذاشت. با این ادعاها مشخصات و شماره پلاک خودروی بنز در سامانه  جامع پلیس ثبت شد تا اینکه گشت پلیس آگاهی تهران در محدوده بزرگراه حقانی موفق به شناسایی این بنز شد و دستور ایست داد.


راننده بنز وقتی شنید خودروی زیر پایش سرقتی است ادعای بیگناهی کرد و تحقیقات نشان داد وی خودرو را از نمایشگاه یکی از دوستانش خریده است.


وقتی کارآگاهان به نمایشگاه فروشنده خودرو رفتند از وی شنیدند که بنز توسط مردی به نام «مجتبی» فروخته شده است. این مرد که تعجب کرده بود، گفت: فرشنده بنز جوانی بسیار شیکپوش و آراسته به نام مجتبی بود که بنز را به نمایشگاه آورد و پیشنهاد فروش آن به قیمتی پایینتر از قیمت واقعی داد. من نیز که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارم با اطلاع از قیمت خودرو بنز مدل S500 در بازار خودرو بلافاصله آن را خریده و به یکی از دوستانم فروختم. در زمان خرید خودرو قرار شد تا بقیه مدارک شناسایی خودرو در زمان انتقال سند به من تحویل داده شود اما پس از آن مجتبی دیگر پاسخگوی تماسهای تلفنی من نبود تا اینکه خودرو توسط پلیس توقیف شد.


وقتی کارآگاهان مشخصات دزد شیکپوش را بهدست آوردند باتوجه به شگرد وی بر این باور شدند که مجتبی از مجرمان قدیمی است و همین کافی بود تا در بانک اطلاعاتی تبهکاران، کلاهبردار 29 ساله که مجتبی نام داشت و بارها به زندان افتاده بود شناسایی شود.


عجیب اینکه تجسسها نشان داد که مرد شیاد زندگیای اعیانی در تجریش داشته و همسایهها وی را مردی باکلاس میشناسند و مجتبی همیشه سوار بر خودروهای مدل بالای «بنز»، «تویوتا» و «بیامو» دیده شده و همه تصور میکنند وی تاجر خودروهای خارجی است، همسایهها در کمال ناباوری ادعا کردند حتماً پلیس اشتباه میکند تا اینکه مأموران در اقدامی غافلگیرانه مجتبی را دستگیر کردند و در پارکینگ وی با دو خودروی سرقتی بیامو و هیوندا توسان روبهرو شدند.


خیلی زود مشخص شد که مجتبی هر دو خودروی بهدست آمده را با شگردهای مشابه سرقت کرده است. وی گفت که این دو خودروی مدل بالا را با مراجعه به دو نمایشگاه خودرو در شمال تهران و با ارائه چکهای بلامحل خریده و با این کلاهبرداری قصد داشته تا آنها را همانند خودروی بنز با قیمتی پایینتر از قیمت بازار، به فروش برساند.


فروشنده خودروی بیامو که با دیدن مجتبی وی را شناسایی کرده بود به کارآگاهان گفت: «روزی که این مرد برای خرید خودرو به نمایشگاه آمده بود، سوار یک بنز بود و مدعی شد که بنز را فروخته و قصد دارد تا خودروی جدیدی را جایگزین کند. به همین بهانه و پس از پسندیدن بیامو اقدام به دادن یک چک بانکی روز کرد و گفت که به محض خرید خودرو، چک بدون هیچگونه مشکلی وصول خواهد شد. پس از تحویل گرفتن چک اصالت آن را بررسی و حتی از موجودی پول در داخل حساب نیز اطمینان پیدا کردم، به همین خاطر زمانی که وی برای تحویل گرفتن خودرو به نمایشگاه آمده بود، خودرو را با اطمینان از وصول چک تحویل داده اما در کمال تعجب و در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک بلامحل بوده و هیچ موجودی در حساب وی وجود ندارد.»


فروشنده خودرو هیوندا نیز که داستان مشابهی دارد گفت: مجتبی با همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و تحویل گرفتن خودرو از من کرد. کارآگاهان که میدیدند مجتبی با خونسردی و فریبکاری خاص توانسته به این کلاهبرداری ها دست بزند به بررسی پروندههای مشابه پرداختند و دریافتند این مرد با خرید انواع خودروهای سواری تویوتا لندکروز به ارزش تقریبی هر دستگاه 700 میلیون تومان بیامو مدل 2013، بنز و فروش آنها اقدام کرده بود. در ادامه و در زمان شناسایی سایر جرایم ارتکابی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پرونده مشابهی در دادسرای ناحیه 7 تهران در حال رسیدگی است که در آن دو مرد بنگاهدار اقدام به فروش دو پورشه کرده بودند که هر دو مجتبی را شناسایی کردند.
 
اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------