باجگیری اینترنتی از دختر 16 ساله برای حذف رقیب



اخبار حوادث - باجگیری اینترنتی از دختر 16 ساله برای حذف رقیب

پسر جوانی که ازآشنایی همکلاسی‌اش با دختر مورد علاقه خود اطلاع پیدا کرد برای انتقام از او نقشه ماهرانه‌ای را طراحی کرد.

این جوان دانشجو سعی کرد با طراحی سناریوی یک باجگیری در فضای مجازی دختر جوان را نسبت به دوست خود بدبین کند اما درگیر یک پرونده پلیسی شد.


بنا بر این گزارش، چندی پیش مرد جوانی در حالی که بشدت نگران و مضطرب نشان می‌داد با مراجعه به مأموران پلیس فتای مازندران ادعا کرد در نوبت‌های متوالی مقادیری از حساب بانکی‌اش پول برداشت شده است. این در حالی است که در آن زمان در محل کارش بوده و اصلاً به بانک یا عابربانک مراجعه نکرده است.


با توجه به این اظهارات مأموران اقدامات برای بررسی موضوع را در دستور کار قرار داده و دریافتند که برداشت از حساب شاکی پرونده از طریق اینترنت انجام گرفته است.


کارآگاهان پلیس فتا که احتمال داده بودند دزدی اینترنتی پول از حساب بانکی این مرد از سوی یک آشنای خانوادگی صورت گرفته باشد تحقیقات خود را در این شاخه متمرکز کردند.


با بررسی‌های ویژه مشخص شد که عامل برداشت از حساب مرد جوان دختر نوجوانش است. بدین ترتیب کارآگاهان برای پی بردن به علت ارتکاب این عمل از سوی دختر نوجوان او را به پلیس فراخوانده و تحت تحقیق قرار دادند. در حالی که دختر نوجوان ترسیده بود سعی کرد با اظهارات دروغ خود را بیگناه و بی‌اطلاع از ماجرای برداشت‌ها از حساب بانکی پدرش نشان دهد اما با ارائه دلایل غیرقابل انکار ناچار اعتراف کرده و سرقت اینترنتی از حساب پدرش را به گردن گرفت.


وی در حالی که از فاش شدن راز اقدامات خلاف خود بشدت ترسیده بود و از دست زدن به این کار پشیمان بود، گفت: مدتی قبل به پیشنهاد یکی از دوستانم برنامه شبکه مجازی لاین را روی گوشی تلفن همراهم نصب کردم. اوایل از اینکه بدون دیدن کسی امکان حرف زدن و بحث درباره موضوعاتی فراهم بود هیجان‌زده شده بودم اما یک روز شخصی که خود را دانشجوی جوانی معرفی می‌کرد خواست که در بخش خصوصی با هم حرف بزنیم. این‌گونه بود که آشنایی من با فرهاد شروع شد.


همدیگر را ندیده بودیم اما احساس می‌کردم پسر مورد اعتمادی است. تحت همین برداشت‌ها بود که بعد از گذشت چند ماه وقتی پیشنهاد داد در پارک محله همدیگر را ببینیم با دودلی پذیرفتم. آن روز در پارک با وجود مخالفت‌های من او عکس دو نفره سلفی از ما گرفت و گفت می‌خواهد یادگاری داشته باشد. می‌گفت از من خوشش آمده و قرار است بزودی برای خواستگاری بیاید. در حالی که چند روزی از این ماجرا می‌گذشت پیامی از سوی او برایم فرستاده شد که از خواندن آن شوکه شدم. فرهاد تهدید کرده بود در صورتی که پول را به او ندهم تمام عکس‌های خودش با من را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.   از ترس خانواده‌ام شماره رمز اینترنتی پدرم را مخفیانه برداشته و گوشه‌ای یادداشت کردم، روز بعد وقتی او به محل کار رفت به یک کافی نت رفته و به صورت اینترنتی 400 هزار تومان شارژ خرید کردم.همچنین 520 هزار تومان پول به کارت عابربانک اعلام شده از سوی او واریز کردم.


او تهدید کرده بود که در این باره نباید با کسی حرفی بزنم، من هم از ترس آبرو در این باره صحبتی نکردم تا اینکه چند روز بعد وقتی پدرم متوجه کسرشدن پول شده و شکایت کرد رازم فاش شد.


با توجه به این اظهارات از سوی دختر 16 ساله و نشانی‌هایی که از مشخصات ظاهری فرهاد در اختیار مأموران قرار گرفته بود مأموران با تله‌گذاری او را به محل قرار در ساری کشانده و به دام انداختند.


دانشجوی 21 ساله وقتی سردی دستبند را دور دستان خود حس کرد از ترس نزدیک بود قالب تهی کند، بعد وقتی در جریان ماجرا قرار گرفت اعتراف کرد با دختر دانش‌آموز آشنایی دارد و قرار شده بود چند وقت دیگر با هم ازدواج کنند اما وقتی مأموران درباره اخاذی اینترنتی از او سؤال کردند او خود را بی‌اطلاع از ماجرا نشان می‌داد.


در جریان بررسی‌های تکمیلی مأموران وقتی ساعت ارسال پیام تهدیدآمیز و شماره حساب از سوی آنان مورد بررسی قرار گرفت ، مشخص شد که از آن شماره حساب پسر دانشجوی دیگری به نام «محمد» که از دوستان نزدیک فرهاد بوده برداشت کرده است. بدین ترتیب محمد نیز بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفت. وی با اعتراف به اخاذی اینترنتی  از دختر نوجوان گفت: وقتی این دختر را همراه دوستم دیدم به او علاقه‌مند شدم اما آشنایی او با فرهاد مانع بزرگی بر سر راه من بود به همین دلیل با جلب اعتماد فرهاد گوشی او را برای مدتی قرض گرفتم. از خط تلفن همراه او پیام‌هایی را برای این دختر فرستادم. می‌خواستم رابطه آنها را به هم بزنم اما او برایم پول و شارژ فرستاد.

توصیه پلیس
سرهنگ کارآگاه احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتای استان مازندران با هشدار به خانواده‌ها گفت: به هیچ وجه با کسانی که در فضای مجازی آشنا شده‌اید قرار ملاقات رو در رو و حضوری نگذارید.


-به هیچ وجه رمز کارت‌های عابربانک را روی آنها یادداشت نکرده یا کنار آنها قرار ندهید.
-از در اختیار قرار دادن کارت عابر خود به افراد غیر حتی دوست و نزدیکان خود پرهیز شود تا زمینه‌ای برای تحریک و ارتکاب به جرم برای آنها فراهم نشود.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------