رهایی پسرک دانش‌آموز از اسارت گروگانگیران 90 میلیونی



اخبار حوادث - پلیس در تعقیب آدم‌ربایان است
رهایی پسرک دانش‌آموز از اسارت گروگانگیران 90 میلیونی

پسرک دانش‌آموز که در مسیر مدرسه گرفتار گروگانگیران 90 میلیونی شده بود با چشمانی اشکبار به خانه روستایی‌شان بازگشت.

پلیس به سرنخ‌های مهمی از کودک‌ربایان رسیده است و تحقیقات برای دستگیری آنان ادامه دارد.


پسرک شاد و خندان بود، امسال تازه‌وارد مدرسه شده و مشتاق یادگیری خواندن و نوشتن بود. حسین هفت ساله با کوله‌پشتی‌اش دوان‌دوان به سمت مدرسه می‌رفت تا هرچه سریعتر به کلاس درس برسد. پسرک صدای هیاهوی دوستانش را از حیاط مدرسه می‌شنید و در چند قدمی مدرسه‌اش بود که ناگهان هدف نقشه گروگانگیران قرار گرفت.
29 آذرماه سال‌جاری پدری دلنگران سراسیمه نزد پلیس کرمان رفت و از گم‌شدن مرموز پسر هفت ساله‌اش خبر داد.


وی به مأموران گفت: صبح زود پسرم برای رفتن به مدرسه آماده شده بود و مانند هر روز به سمت مدرسه‌اش می‌رفت اما این بار حادثه‌ای برای او رخ داد. شاهدان ماجرا و همکلاسی‌های حسین از ربوده شدن پسرم در نزدیکی مدرسه خبر دادند و گفتند او هنوز وارد مدرسه نشده بود که از سوی مردان ناشناس ربوده شده است.


با اظهارات این پدر کشاورز ردیابی گروگانگیران در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت، در حالی که مأموران پیگیر این پرونده مرموز بودند دو روز پس از این حادثه یک ناشناس با پدر حسین تماس گرفت و ادعای هولناکی کرد.


وی گفت: حسین را گروگان گرفته و اگر 90 میلیون تومان را در مدت یک هفته تهیه نکند جان پسرک به خطر می‌افتد و حسین را خواهد کشت.


جمشید که یک کشاورز است وقتی تهدید آدم‌ربایان را جدی دید همان لحظه به آنان قول داد پول را تهیه می‌کند. یک هفته از تماس آدم‌ربایان گذشت و بار دیگر آنها با موبایل پدر حسین تماس گرفتند و شماره حساب را به وی دادند تا هرچه سریعتر پول را به حساب آدم‌ربایان واریز کنند.


مرد کشاورز پول را واریز کرد و جزئیات را به پلیس اطلاع داد، مأموران پلیس کرمان نیز با انجام اقدامات پلیسی در این پرونده مرموز به سرنخ‌های خوبی دست یافتند.


آنها در تحقیقات دریافتند شماره حساب متعلق به زنی به نام «نجمه» در مشهد است.
با به‌دست آمدن این سرنخ مأموران پلیس آگاهی کرمان در عملیات مشترک با فرماندهی انتظامی مشهد به ردیابی و شناسایی گروگانگیران پرداختند.


در این مدت لحظات سخت و دلهره‌آوری پیش روی خانواده حسین قرار گرفت. آنها 48 ساعت پراضطراب را گذراندند تا بار دیگر پسرشان را در آغوش بکشند و بازی کودکانه‌اش را ببینند اما دو روز از واریز پول گذشت و خبری از حسین نبود تا اینکه این‌ ساعت‌های پرتنش گذشت و کودک هفت ساله با چهره‌ای رنگ پریده در نزدیکی خانه‌شان در روستای عنبر آباد کرمان رها شد.


پسرک با چشمانی گریان دوان‌دوان در جست‌وجوی خانه‌شان بود تا اینکه توانست خود را به در خانه‌شان برساند.


با رهایی پسرک از دام گروگانگیران، پلیس همچنان به دنبال ردی از گروگانگیران بود که سرانجام آنها به اطلاعات جدیدی دست یافتند.


مأموران کلانتری شهید فیاض‌بخش مشهد در تحقیقاتشان دریافتند شخصی به نام «محمد» 90 میلیون تومان را از حساب نجمه برداشت کرده است.


با به‌دست آمدن این سرنخ پلیس بلافاصله محمد را که صاحب یک صرافی در مشهد بود، شناسایی و دستگیر کرد.


این مرد در بازجویی‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: چندی پیش مردی به نام «رضا» وارد صرافی شد و خودش را تاجر فرش و اهل افغانستان معرفی کرد. او از من 90 میلیون تومان خرید کرد و هنگام پرداخت هزینه گفت: چون کارت ملی و مدارک لازم را ندارد من به جای او 90 میلیون تومان را از حساب برداشت کنم.


وی ادامه داد: من هیچ اطلاعی از آدم‌ربایی ندارم، رضا به قدری خوش‌برخورد بود که به او شک نکردم. وقتی این پول را برداشت کردم او به عنوان پاداش و عیدی یک میلیون تومان اضافه به من داد.


با اظهارات این مرد صراف، کارآگاهان به بررسی دیگر زوایای این پرونده پرداختند.بنابر این گزارش باتوجه به سرنخ‌های موجود و تصاویر ضبط شده از دوربین‌های مداربسته صرافی و همچنین ردزنی‌های اطلاعاتی تحقیقات مأموران پلیس مشهد برای شناسایی و دستگیری عاملان گروگانگیری آغاز شده است.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------