اجرای نقشه های باند جاعلان به سرکردگی یک زن



اخبار حوادث - جزییات دستگیری ٦ عضو تبهکار در استان فارس

اجرای نقشه های باند جاعلان به سرکردگی یک زن

فعالیت‌های مجرمانه یک باند جاعل و کلاهبردارکه طعمه‌های خود را در مراجع قضایی شناسایی می‌کردند، در تحقیقات گسترده و فنی پلیسی به پایان خط رسیدند.

مردادماه امسال بود که پرونده یک کلاهبرداری و جعل روی میز پلیس شیراز قرار گرفت. وقتی پرده از راز این ماجرا برداشته شد که مردی به طرح شکایت پرداخت. مرد شاکی درباره جزییات ماجرای کلاهبرداری به ماموران گفت: مدتی قبل یکی از اعضای خانواده‌ام در جریان دادگاه به زندان افتاد. طبق دستور قاضی پرونده او می‌توانست با گذاشتن سند مالکیت آزاد شود. برای فراهم کردن سند مالکیت خیلی تلاش کردیم اما متأسفانه هیچ کاری نتوانستیم انجام دهیم .دیگر امیدمان را از دست داده بودیم که در یکی از همین روزها با مرد جوانی در دادسرا آشنا شدم .این مرد ادعا می‌کرد که فردی را می‌شناسد که حاضر است در ازای دریافت یک‌میلیون تومان پول نقد، سند مالکیت را برای وثیقه بگذارد. از اینکه سند فراهم شده بود خیلی خوشحال بودم .بلافاصله برای تهیه پول اقدام کردم. با هر سختی ای بود پول را فراهم کردم وبه مرد جوان تحویل دادم وی هم یک سند به من داد اما متأسفانه سند جعلی بود و هیچ ارزشی نداشت.  با ثبت اظهارات مرد جوان، تیمی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ سیروس حیدری، رئیس پلیس آگاهی استان فارس، مأموریت یافتند تا تحقیقات لازم در این زمینه را آغاز کنند.


سرهنگ سیروس حیدری درباره جزییات این ماجرا به «شهروند» گفت: «اطلاعات اولیه نشان می‌داد که یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری پشت این پرونده وجود دارد. با هماهنگی دستگاه قضایی تحقیقات گسترده‌ای در زمینه شناسایی مرد جوان و همدستانش آغاز شد. در جریان این تحقیقات کارآگاهان توانستند مرد جوانی را که به بهانه فراهم کردن سند مالکیت برای وثیقه از مرد شاکی کلاهبرداری کرده بود، شناسایی کنیم اما مطمئن بودیم وی همدستان دیگری نیز دارد، به همین خاطر وی توسط ماموران پلیس به صورت نامحسوس تحت نظر گرفته شد.»


وی در ادامه گفت:  «کارآگاهان توانستند با تحت نظر داشتن مرد جوان ٦عضو دیگر باندکلاهبرداری حرفه‌ای را شناسایی کنند. درجریان تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد سر دسته این باند یک زن است که اسناد را جعل کرده و با تحویل این اسناد به افراد ساده‌لوح در ازایش پول خوبی به جیب می‌زند.»


به این ترتیب پس از ماه‌ها تلاش بی‌وقفه کارآگاهان همه اعضای باند کلاهبرداران شناسایی شدند و پلیس با در دست داشتن اطلاعات تکمیلی عملیات دستگیری اعضای این باند را آغاز کرد.


سرهنگ حیدری در رابطه با دستگیری اعضای باند جاعلان و کلاهبرداران گفت:«با هماهنگی دستگاه قضایی پس از شناسایی همه اعضای گروه و محل زندگی آنها کارآگاهان با در دست داشتن حکم قضایی ٦ عضو باند را در عملیات مختلف پلیسی محاصره و دستگیر کردند. پس از دستگیری اعضای باند کارآگاهان به سراغ زنی رفتند که سرکرده این باند بود. سرکرده باند نیز در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.»


همه اعضای باند تحت بازجویی‌های کارشناسانه قرار گرفتند. این گروه جعل و کلاهبرداری وقتی خود را در پایان راه دیدند، لب به اعتراف گشودند و پرده از راز جعل و کلاهبرداری‌های خود و پول‌های هنگفتی که به جیب زده بودند، برداشتند. زن جوان که سرکردگی این باند را به عهده داشت در بازجویی‌هایش به ماموران گفت: «با حضور در دادسراها، خانواده‌هایی را که سند مالکیت می‌خواستند،شناسایی می‌کردیم. اعتماد مراجعه‌کنندگان را جلب کرده و طرح دوستی می‌ریختیم. ماجرای سند‌های مالکیت و اجاره آنها را پیش می‌کشیدیم. قربانیان جعل و کلاهبرداری پیشنهاد ما را قبول می‌کردند و پول‌های میلیونی به حساب من واریز می‌کردند. به این ترتیب سندهای جعلی را به آنها می‌دادیم و پا به فرار می‌گذاشتیم.»
 بررسی‌ها نشان می‌دهد این باند در مدت کوتاهی نقشه ٦ کلاهبرداری میلیونی را اجرایی کرده‌اند. این درحالی است که پرونده همچنان توسط کارآگاهان ادراه آگاهی تحت بررسی قرار دارد تا زوایای دیگر آن مشخص شود.


هشدار پلیسی
سرهنگ سیروس حیدری، رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از مردم خواست اگر در مراجع قضایی با افرادی که به این شیوه و شگرد قصد داشتند تا سناریوی خود را اجرایی کنند، روبه‌رو شدند خام چرب‌زبانی‌های آنها نشده و به حرفشان اطمینان نکنند. بهترین کار این است که بلافاصله موضوع را به پلیس مستقر در مراجع قضایی گزارش دهند تا هرچه سریع‌تر جلوی فعالیت‌های مجرمانه این افراد گرفته شود.

 

اخبار حوادث - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------