پایان جولان 6 تبهکار در 2 شهر شمالی



اخبار حوادث - پایان جولان 6 تبهکار در 2 شهر شمالی

شش تبهکار که در شهرهای بابل و آمل جولان می‌دادند در عملیات‌های ویژه پلیس‌های این دو شهر شمالی دستگیر شدند.زورگیری در نقش مسافر، کلاهبرداری با سرقت کارت‌های بانکی و سرقت مسلحانه از خودروها جرایم این سه شاخه تبهکار بود.

مسافران زورگیر
در عملیات پلیسی مأموران بابل دو مرد جوان که در نقش مسافر سوار بر خودروها شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودروهای آنان می‌کردند، بازداشت شدند.
یکی از اعضای این شبکه زورگیری از تبهکاران تحت تعقیب پلیس بود که به 9 سال زندان محکوم شده و تحت تعقیب قضایی بود.

سرهنگ «علی فقیه عبداللهی» فرمانده پلیس بابل در این باره گفت: در چند زورگیری از رانندگان خودرو در «آمل-بابل» موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.


وی تصریح کرد: مأموران با  انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی پلیسی با دریافت مشخصات یکی از دزدان موفق شدند مردی به نام «جلال» 27 ساله از مجرمان سابقه‌دار و متهم به سرقت را در یکی از مناطق مسکونی شهر شناسایی کنند.
سرهنگ فقیه افزود:‌ مأموران با شناسایی مخفیگاه این دزد در عملیاتی غافلگیرانه با دستور قضایی وی را دستگیر کردند.


رئیس پلیس بابل خاطرنشان کرد: این مرد در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به دو زورگیری و سرقت دو پراید با تهدید چاقو و تپانچه با کمک همدستش اعتراف کرد.


سرهنگ فقیه یادآور شد: مأموران در ادامه تحقیقات با شناسایی «سعید» 29 ساله که بارها روانه زندان شده بود در عملیاتی پلیسی وی را در خانه‌اش دستگیر کردند.


وی گفت: این مرد نیز در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود و سرقت سه پراید اقرار کرد.رئیس پلیس بابل افزود: مأموران یکی دیگر از همدستان وی به نام «هانی» 27 ساله را به عنوان مالخر که از زندانیان فراری و محکوم به 9 سال حبس بوده را شناسایی و دستگیر کردند.


 45 سرقت از سوی مردان مسلح
فرمانده آمل نیز از دستگیری دو دزد مسلح حرفه‌ای و کشف 45 سرقت خبر داد.سرهنگ «ولی‌الله گنجیان مقدم» گفت: در پی وقوع سرقت‌های داخل خودرو در آمل و شهرهای همجوار، موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.


وی تصریح کرد: مأموران در کلانتری‌ها و یگان امداد شهر با انجام اقدامات عملیاتی و افزایش گشت‌های پلیسی در یک عملیات منسجم موفق شدند دزدان را شناسایی کنند.رئیس پلیس آمل گفت: مأموران با شناسایی دزدان، آنان را تحت تعقیب قرار داده و در عملیاتی غافلگیرانه هر دو را در حالی که در برابر مأموران با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی قصد مقاومت داشتند، دستگیر کردند.سرهنگ گنجیان افزود:‌ مأموران در این عملیات موفق شدند از دزدان یک کلت کمری به همراه تجهیزات دفاع شخصی کشف کنند.رئیس پلیس آمل عنوان داشت:‌ متهمان که افراد غیربومی استان هستند در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به 45 سرقت داخل خودرو در شهرهای آمل، محمودآباد و استان قم اقرار کردند.


مرد کلاهبردار
رئیس پلیس «بابل» مازندران در ادامه افزود: در پی وقوع چند سرقت کارت‌های عابربانک از سوی مردی کلاهبردار که با شیوه‌ای خاص پس از جلب اعتماد طعمه‌هایش اقدام به سرقت کارت‌های عابربانک می‌کرد، دستگیری مرد تبهکار در دستور کار پلیس قرار گرفت.


فرمانده پلیس بابل تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی سرانجام رد این کلاهبردار و دزد حرفه‌ای به نام «امید» 34 ساله را در یکی از روستاهای حومه بابل زدند.


وی افزود: با شناسایی مخفیگاه امید، مأموران در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.سرهنگ فقیه افزود : امید در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به 47 کلاهبرداری و سرقت کارت‌های عابربانک پذیرفت با سوار شدن بر خودرو‌های عمومی در طول مسیر با جلب اعتماد راننده خودرو به بهانه انتقال پول به حساب خود، به علت همراه نداشتن کارت عابر بانک، کارت و شماره رمز راننده خودرو را گرفته و در فرصتی مناسب از خودرو پیاده شده و متواری می‌شد.فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: امید پس از سرقت کارت عابربانک رانندگان در کمترین زمان ممکن با استفاده از دستگاه‌های کارتخـــــوان در پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های بزرگ اقدام به خرید کالا و برداشت پول از حساب طعمه‌هایش می‌کرد.


سرهنگ فقیه افزود: این دزد که در آخرین عمل مجرمانه خود بیش از 34 میلیون تومان از مردی به جیب زده بود، با پول سرقتی یک خودرو و مقادیری طلا خریداری کرد.
 
اخبار حوادث - شوک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------