شکار عقرب‌های شب رو



اخبار,اخبار حوادث,اعضای باند عقرب

اخبار حوادث - شکار عقرب‌های شب رو

اعضای باند عقرب که سوار بر تاکسی بی‌سیم اقدام به سرقت‌های گسترده در بابل کرده بودند، به دام پلیس افتادند.پنج عضو این شبکه از دزدان در حالی که سوار بر یک تاکسی بی‌سیم بودند با پرسه زدن در خیابان‌های شهر طعمه‌های خود را انتخاب و نقشه شوم خود را اجرایی می کردند.

بنابر این گزارش، هوای سرد نیمه شب پاییزی 9 آبان باعث شده بود تا خیابان‌های شهر بابل خلوت‌تر از همیشه باشد. تعداد خودرو‌های در حال تردد در خیابان‌ها خیلی کم بود.تعطیلی آخر هفته هم باعث شده بود ساکنان شهر رغبتی به خارج شدن از خانه‌های خود نداشته باشند. باران تازیانه‌های خود رادر سیاهی شب بر در و دیوار شهر می کوبید. خودروی گشت کلانتری 11 بابل به آرامی خیابان‌های منطقه استحفاظی خود را تحت نظر داشت. قرمزی نور چراغ‌های گردان روی سقف خودرو روی در و دیوار کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌پاشید.


عقربه‌های ساعت 5/4 صبح را نشان می داد. در سیاهی شب زیر نور کم رنگ لامپ‌های گازی تیر برق محله کفشگر بابل درهای باز یک پراید سفید رنگ توجه مأموران را به خود جلب کرد. مأموران با احساس اینکه باید اتفاق غیرعادی‌ای رخ داده باشد کنار پراید توقف کرده و به بازرسی آن مشغول شدند. وضعیت به هم ریخته داخل خودرو حکایت از وقوع سرقتی شبانه داشت.


مأموران در ادامه بررسی‌های خود متوجه شدند مقداری از لوازم داخل خودرو مثل ضبط و اموالی که در داشبورد قرار داشته دزدیده شده است. باز بودن 4 در خودرو این فرضیه را نزد مأموران مطرح کرد که دزدان به دلیل عجله ای که داشتند فرصت بستن درها را نداشته و بسرعت محل سرقت را ترک کرده‌اند. مأموران گشت کلانتری که احتمال می‌دادند دزدان نباید خیلی از محل سرقت فاصله گرفته باشند به سرعت به جست‌وجو در خیابان‌های حوالی محل سرقت پرداختند.
دقایقی بعد از آغاز عملیات تجسسی مأموران، آنان در چند خیابان آن طرف‌تر با  یک پژو 405 که آرم تاکسی بی سیم روی آن دیده می شد روبه‌رو شدند.


پلیس گشت که نسبت به رفتارهای 4 سرنشین خودروی تاکسی مظنون شده بود دستور توقف آن را صادر کرد اما سرنشینان خودرو با دیدن خودروی گشت بر سرعت خود افزوده و سعی داشتند از دست آنان بگریزند. بعد از دقایقی تعقیب و گریز سرانجام خودروی تاکسی بی‌سیم متوقف شده و 4 سرنشین آن بازداشت شدند.
در بازرسی‌های پلیس از داخل خودرو مقداری از لوازم سرقتی شامل ضبط و باند و... به دست آمد.


دزدان به نام‌های«یاسر»، «ایمان»، «کیوان» و «علیرضا» در مراحل نخستین بازجویی‌ها سعی داشتند با اظهارات ضد و نقیض خود، مسیر تحقیقات مأموران را به بیراهه کشانده و خود را بی‌گناه جلوه دهند اما وقتی در جریان بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفتند و دانستند که رازشان فاش شده است لب به اعتراف گشودند و پرده از اقدامات خلافکارانه خود برداشتند.


با توجه به اینکه اعضای این شبکه در بازجویی‌های مأموران مرد دیگری به نام محمد را به عنوان همدست خود معرفی کرده بودند، پلیس با نشانی‌هایی که از متهمان بازداشت شده در باره این دزد به‌دست آورده بــــود در جریان یک‌سری عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش ردیابی و بازداشت کرد.


بر اساس اعلام پلیس بابل این متهمان که به‌خاطر شیوه‌های سرقتی‌شان به عقرب شهرت پیدا کرده بودند، تاکنون در جریان بازجویی‌های انجام گرفته به سرقت 9 موتور، چهار دوچرخه و دو سرقت از داخل خودرو اعتراف کرده‌اند.


بنابر این گزارش، به دستور بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده، متهمان تا انجام تحقیقات تکمیلی در باره سایر اقدامات خلافکارانه خود با صدور قرار قانونی  در اختیار مأموران آگاهی بابل قرار گرفته‌اند.

اخبار حوادث - شوک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------