قاتل بخشیده‌شده، پای میز محاکمه



اخبار حوادث - قاتل بخشیده‌شده، پای میز محاکمه

مردی که 10سال بعد از کشتن شوهر زن موردعلاقه‌اش موفق به جلب‌رضایت اولیای‌دم شد، به‌دلیل جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

متهم که سعید نام ‌دارد، 10سال قبل مردی را به قتل رسانده، جسد را به جاده کرج منتقل کرده و به آتش کشیده بود.  ماموران وقتی به سعید مظنون شدند که خبر گم‌شدن ناصر به آنها داده ‌شد. آنها وقتی روابط همسر ناصر را زیرنظر گرفتند متوجه شدند او با مستاجر‌شان رابطه دارد. به این ترتیب سعید بازداشت شد. هرچند او ابتدا منکر اطلاع از سرنوشت ناصر بود اما وقتی جسد پیدا شد و پزشکی‌قانونی علت مرگ را خفگی عنوان کرد لب به اعتراف گشود.

 

متهم در بازجویی‌ها گفت: «من و همسر ناصر عاشق هم شده‌ بودیم و برای اینکه بتوانم با این زن ازدواج کنم مجبور شدم شوهرش را بکشم.»متهم گفت: «روز حادثه خانه مینو بودم که شوهرش سر رسید من هم چون نمی‌توانستم کاری بکنم و آبرویم را در خطر می‌دیدم او را به قتل رساندم و بعد هم جسد را به جاده کرج منتقل کردم و آتش زدم.»


متهم بعد از تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه74 دادگاه کیفری‌ استان تهران فراخوانده ‌شد. او این‌بار ادعا کرد رابطه‌ای بین او و مینو نبود و فقط به‌دلیل دلسوزی برای زن جوان دست به این کار زده ‌است. به این ترتیب رای بر قصاص متهم صادر شد و این حکم در دیوانعالی کشور نیز به تایید رسید. متهم بعد از گذشت 10سال موفق شد رضایت اولیای‌دم را جلب کند.

 

او روز گذشته به‌لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. وی یک‌بار دیگر اتهام قتل را قبول و تکرار کرد رابطه‌ای بین او و مینو نبود. متهم گفت: «من مستاجر آن خانه بودم و متوجه اختلافات مینو و همسرش شده‌ بودم.زن جوان پیش من درددل می‌کرد و می‌گفت شوهرش کتکش می‌زند و خیلی آزارش می‌دهد من هم دلم برایش می‌سوخت.

 

روز حادثه هم تصمیم گرفتم آن مرد را تنبیه کنم و کتکش زدم. قصدم این نبود که او را بکشم اما وقتی جانش را از دست داد دیدم راهی ندارم به‌جز اینکه جسد را از بین ببرم و به همین‌خاطر هم جنازه او را به آتش کشیدم.» متهم گفت: «10سال است در زندان هستم و کابوس اعدام در این مدت همیشه با من بود. تاوان کارم را داده‌ام و حالا که اولیای‌دم رضایت داده‌اند درخواست دارم طوری در مورد من تصمیم بگیرید که بتوانم دوباره به جامعه برگردم.»
هیات قضات با پایان جلسه رسیدگی به پرونده برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

 

اخبار حوادث - روزنامه شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------