دخترک 4 ساله پرواز هواپیما را متوقف کرد



اخبار حوادث - دخترک 4 ساله پرواز هواپیما را متوقف کرد

گیر کردن دانه تسبیح در گلوی دختر چهار ساله، پرواز تبریز ـ تهران را متوقف کرد و امدادگران با عملیات احیا، دختر را از مرگ نجات دادند.

مسافران کمربندهای خود را بسته بودند و خلبان هواپیما را روی باند آماده کرد تا فرودگاه تبریز را ترک کند که مردی هراسان از روی صندلی بلند شد و گفت: کمک کنید، دخترم خفه شد. مهمانداران خود را به صندلی این مرد رساندند و دختربچه ای را در آغوشش پدر کبود شده دیدند.

موضوع به خلبان اعلام شد و او برای بازگشت به باند اصلی از برج مراقبت اجازه خواست. برج مراقبت هم با اطلاع از وضع اورژانسی یکی از مسافران، این اجازه را صادر کرد. عقربه های ساعت 23 و 30 دقیقه جمعه را نشان می داد که هواپیما در باند اصلی فرودگاه متوقف شد.

دانه تسبیح علت خفگی
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی در این باره به خبرنگار ما گفت: از طریق فرودگاه به ما اعلام شد که دختربچه ای به نام آریا در هواپیما دچار مشکل تنفس شده است. امدادگران اورژانس مستقر در فرودگاه نیز خود را به هواپیما رساندند و عملیات احیا را آغاز کردند.

حبیب حسینقلی زاده خاطرنشان کرد: پدر این کودک در همان ابتدا به امدادگران اعلام کرد که فرزندش در حال بازی با یک دانه تسبیح بوده که دانه تسبیح در گلویش گیر کرده و باعث ایست تنفسی دختر بچه شده بود. وقتی امدادگران دختر را معاینه کردند، متوجه شدند او دچار ایست قلبی و تنفسی شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله عملیات احیا آغاز شد و پس از خارج کردن دانه تسبیح و تنفس مصنوعی، دختربچه به تنفس عادی برگشت و قلبش شروع به تپیدن کرد. وقتی دختر چهار ساله شروع به نفس کشیدن کرد، همه مسافران بویژه پدر او باورشان نمی شد که دخترش زندگی دوباره ای پیدا کرده است.

حسینقلی زاده افزود: آریا بلافاصله به بیمارستان کودکان تبریز منتقل شد.

اگر اورژانس نبود، آریا جان می باخت
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: هواپیمای بوئینگ ام دی متعلق به شرکت هواپیمایی آتا پس از مجوزهای لازم روی باند اصلی قرار گرفته بود تا فرودگاه تبریز را ساعت 23 و 25 دقیقه به مقصد تهران ترک کند.

مهندس مصطفی صفایی ادامه داد: پیش این حادثه از ترک فرودگاه رخ داد و اگر امدادگران اورژانس در فرودگاه مستقر نبودند، امکان داشت این دختر بچه جان خود را از دست بدهد. پس از اعلام این موضوع به برج مراقبت امدادگران خود را به هواپیما رسانده و امدادرسانی در کمتر از سه دقیقه انجام شد. وی افزود: پس از انتقال دختربچه چهارساله به بیمارستان، هواپیما فرودگاه را به مقصد تهران ترک کرد.

دخترک مرخص شد
عصر دیروز برای بررسی وضع آریا کوچولو با بیمارستان کودکان تبریز تماس گرفتیم که یکی از مسئولان آنجا گفت: پس از انتقال دختر چهارساله به بیمارستان با نظر پزشک در بخش اعصاب بستری و ظهر یکشنبه با بهبود حالش مرخص شد.
 

اخبار حوادث - جام جم آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------