ریزش پل جمهوری در قم ۱۵ نفر را مصدوم کرد(+عکس)



اخبار حوادث - ریزش پل جمهوری در قم ۱۵ نفر را مصدوم کرد(+عکس)

گزارش خبرنگار ایلنا حاکی است با وجود اینکه هنوز خبری درباره محبوس شدن فردی در زیر آوار پل به طور رسمی منتشر نشده است، نیروهای آتش نشانی قم با تعدادی از سگ‌های آموزش دیده سازمان هلال احمر ساعاتی پس از حادثه در محل دیده شده‌اند.

شامگاه دو شنبه بر اثر فروریختن قسمتی از پل در حال ساخت «جمهوری اسلامی» در قم، ۱۵ نفر که به نظر می‌رسد از کارگران این پروژه باشند به علت جراحات وارده راهی بیمارستان شدند.

گزارش خبرنگار ایلنا حاکی است با وجود اینکه هنوز خبری درباره محبوس شدن فردی در زیر آوار پل به طور رسمی منتشر نشده است، نیروهای آتش نشانی قم با تعدادی از سگ‌های آموزش دیده سازمان هلال احمر ساعاتی پس از حادثه در محل دیده شده‌اند.

«رضا کریمی» یکی از کارگران این پروژه ساختمانی که در زمان حادثه در محل حضور داشت به ایلنا گفت: ساعتی که این اتفاق افتاد دقیقا یادم نیست، موقع شام خوردن بود؛ پس از این اتفاق برخی از کارگران به بیمارستان منتقل شدند که می‌گویند ۴ تن از آنان به صورت سرپایی مداوا خواهند شد اما حال ۸ نفر دیگر وخیم‌تر است.

این کارگر در پاسخ به این سؤال که آیا فقط داربست‌های پل ریزش کرد یا ساختمان پل؟ گفت: موقع بتون ریزی بود که سنگینی کرد و زمین زیر این پل چون زیرسازی نشده بود، نشست کرد و این اتفاق رخ داد.

 

 

اخبار,اخبار حوادث,ریزش پل جمهوری در قم

 

 

حادثه چگونه رخ داد
به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اوایل شامگاه دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۳، قسمتی از پل در حال ساخت جمهوری اسلامی حد فاصل بلوار امام رضا (کنار پمپ بنزین خیابان جاده اراک) تا میانه‌های بلوار زائر (رودخانه قم) ریزش کرد و بر اساس گزارش‌های اولیه ۱۵ نفر از جمله برخی از کارگران این پروژه مربوط به شهرداری قم، راهی بیمارستان شدند.

نعمت الله عواطف رستمی، عضو شورای شهر قم که شاهد این حادثه بوده، درباره مشاهداتش گفته است: من با ماشین در پل نیروگاه در حال حرکت به طرف مصلی بودم که یک لحظه دیدم گرد و خاکی ایجاد شد؛ پیچیدم دیدم بله قسمتی از پل جمهوری ریخته است. تا جایی که من اطلاع دارم هنوز خبر قطعی از جزئیات این حادثه نیست ولی به نظر می‌رسد کسی هم اکنون زیر آوار بتون‌ها نیست؛ مسئول کارگاه را نیز ندیدم و می‌گویند کسی خبر دقیقی از جزئیات این حادثه ندارد ولی به نظر می‌رسد که انشاالله به خیر گذشته است.

 

اخبار,اخبار حوادث,ریزش پل جمهوری در قم

 

بر اساس این گزارش، شهردار منطقه ۲ قم نیز که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود به مردمی که با تلفن‌های همراه اقدام به عکسبرداری و فیلمبرداری می‌کردند واکنش نشان می‌داد و از آنان می‌خواست تصویربرداری نکنند.

محمدرضا باقرپناهی، عضو سابق شورای اسلامی شهر قم نیز در محل حادثه حضور داشت و درپاسخ به این سؤال خبرنگار ایلنا که برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه چه باید کرد؟ گفت: ابتدا باید علت حادثه را جویا شد و ببینیم علت حادثه پیمانکار، مدیر پروژه یا شخص خاص دیگری بوده است.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه نیز، معمولا باید موارد و ضوابط ایمنی در کارگاه‌های عمرانی رعایت شود؛ چرا که اگر رعایت نشود منجر به این گونه حوادث می‌شود.

«مهدی فراهانی» معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، نیز که در محل حادثه حضور داشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به تشریح عملیات انجام شده توسط اورژانس قم پرداخت و گفت: حادثه در ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه به اورژانس اعلام و اولین آمبولانس نیز‌‌ همان لحظه به صحنه اعزام شد؛ به ترتیب در مجموع ۱۱ آمبولانس به محل آمدند و ۱۵ مجروح را به مراکز درمانی منتقل کردند؛ ۴ نفر به بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) و ۱۱ نفر به بیمارستان نکوئی و شهید بهشتی که اکنون همه بستری هستند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایلنا، خانم الهام ارجمند عضو دیگه شورای اسلامی شهر قم، آقایان علی بنایی معاون سیاسی-امنیتی استانداری قم، عباس زارعی کوشا معاون شهردار قم، رضا سیار فرماندار قم و برخی دیگر از مسئولان با حضور در محل حادثه از نزدیک در جریان حادثه قرار گرفتند.

 

اخبار,اخبار حوادث,ریزش پل جمهوری در قم

 

 شهرداری پاسخ دهد
در حالی که مهدی فراهانی معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم، خبر داد که ۱۵ نفر بر اثر ریزش قسمتی از پل جمهوری توسط ۱۱ دستگاه آمبولانس به بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع)، بیمارستان نکوئی و بیمارستان شهید بهشتی شهر قم اعزام شدند، اما شهرداری قم در پیامکی که در ساعت ۳۸ دقیقه بامداد امروز برای برخی از شهروندان و خبرنگاران قمی ارسال کرد، نوشت: بخشی از داربست‌های نصب شده جهت اجرای فاز ۲ پل جمهوری اسلامی ریزش کرد – این حادثه خوشبختانه تلفاتی نداشت.

«عباس شیری مهوار» عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم نیز که به محل حادثه آمده بود، با ابراز تأسف از مصدوم شدن  ۱۵ نفر از جمله برخی از کارگران در اتفاق پیش آمده، گفت: باید نمایندگان مردم در شورای شهر، نظارت بیشتری بر عملکرد شهرداری قم داشته باشند؛ انتظار نداریم در محل‌های کار مربوط به شهرداری قم چنین اتفاقاتی بیافتد.

وی با بیان اینکه در حق کارگرانی که اکنون بر اثر این حادثه در بیمارستان هستند، صد در صد ظلم شده است، گفت: باید مباحث مربوط به ایمنی کار کارگران رعایت شود، به خصوص وقتی شب کار هستند؛ ما نیز اخیرا به عنوان هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه داشتیم تا مباحث مربوط به ایمنی کار کارگران تقویت شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر قم مسئولیت دارند، تصریح کرد: با توجه به این اتفاق پیش آمده در پل جمهوری، شورای اسلامی شهر قم باید شهردار قم را احضار کند و شهردار نیز جوابگو باشد که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

 

اخبار,اخبار حوادث,ریزش پل جمهوری در قم

 

 اخبار حوادث - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------