شیوه ای عجیب برای کلاهبرداری از بیمه



اخبار حوادث - شیوه ای عجیب برای کلاهبرداری از بیمه

چهار عضو یک گروه که نزدیک به 400 میلیون تومان در قالب پرداخت دیه از شرکت‌های بیمه در شهرهای مختلف تهران، پاکدشت، قم، کاشان و ... کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

در مورخه 19 آبان امسال نماینده حقوقی یکی از شرکت های بیمه با مرجوعه ای از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و عنوان کرد که افرادی با ایجاد تصادف ساختگی قصد دریافت چند میلیون تومان تحت عنوان پرداخت دیه دارند.

تحقیقات پلیسی و دستگیری دو عضو گروه کلاهبرداری:
با توجه به اظهارات نماینده حقوقی، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی اسناد و مدارک موجود در شرکت بیمه اقدام به شناسایی صاحب خودروی پرایدی کردند که در اظهاراتش عنوان نموده بود:« در زمان وقوع تصادف خودرو در اختیار یکی از بستگانم به نام حبیب . ق بوده است.»

با شناسایی حبیب ( 22 ساله ) وی به همراه فرد دیگری به نام داوود که مدعی تصادف با خودرو شده و در پرونده تصادف جرحی به عنوان شاکی معرفی شده بود، دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم شد.

اعتراف به کلاهبرداری از شرکت های بیمه:
حبیب و داوود پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهارات اولیه منکر هرگونه کلاهبرداری یا آشنایی با یکدیگر شده اما در ادامه تحقیقات و مشخص شدن رابطه خویشاوندی مابین آنها به ناچار لب به اعتراف گشوده و به همدستی با دو نفر دیگر از بستگان خود با هدف کلاهبرداری از شرکت های مختلف بیمه به شیوه ایجاد تصادف های ساختگی اعتراف کردند.

با شناسایی دو عضو دیگر این گروه طی دو عملیات دو جداگانه جواد .س و محمدرضا . د ( به عنوان سرکرده گروه ) نیز در منطقه سیدخندان دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در زمان دستگیری محمدرضا و در بازرسی بدنی از وی، چندین فقره سفته بانکی از وی کشف شد که این سفته ها توسط سایر اعضای گروه و به مبالغ چند ده میلیون تومانی امضا شده بود.

در بررسی های بیشتر مشخص شد هر بار که متهمان اقدام به ایجاد تصادف ساختگی می کردند پس از طی مراحل رسیدگی به پرونده و نهایتاً مشخص شدن مبلغ دقیق دیه، سرکرده گروه اقدام به گرفتن سفته های بانکی دقیقاً به همان مبلغ میزان مبلغ دیه از فرد دریافت کننده پول دیه می کرد تا پس از دریافت پول دیه از شرکت های بیمه، اعضای گروه مجبور به تقسیم آن با سرکرده گروه- محمدرضا- شوند.

اعتراف متهمان
در اعترافات بدست آمده از چهار عضو کلاهبرداری از شرکت های بیمه مشخص شد که آنها در طول فعالیت خود اقدام به اخذ نزدیک به 400 میلیون تومان در قالب پرداخت دیه از شرکت های مختلف بیمه واقع در شهرهای مختلف تهران، پاکدشت، قم، کاشان و ... شده اند.

شیوه و شگرد کار متهمان نیز بدین صورت بوده که هر بار یکی از آنها با امانت گرفتن خودروی یکی از دوستان یا بستگان و اطمینان پیدا کردن از داشتن بیمه شخص ثالث با طرح و نقشه قبلی اقدام به ایجاد تصادف ساختگی منجر به جرح عابر پیاده می کرده؛ شخص عابر پیاده و در واقع عضو دیگر گروه نیز ابتدا با داروهای بی حس کننده اقدام به شکستن استخوان های ظریف قسمت های مختلف بدن از جمله استخوان انگشتان، بینی و ... نموده و برای واقعی جلوه دادن صحنه تصادف با ایجاد خراشیدگی بر روی قسمت های مختلف دست، پا، سینه و ... مدعی کشیدگی بر روی زمین به علت تصادف با ماشین می شدند و نهایتاً شخص مصدوم ناشی از تصادف به عنوان شاکی پرونده درخواست پرداخت دیه از سوی راننده را مطرح می کرد که با توجه به بیمه داشتن خودرو ، شرکت بیمه موظف به پرداخت بیمه می شد و هر بار این شیوه کلاهبرداری با تغییر جایگاه هر یک از اعضای گروه ادامه پیدا می کرد که طی آن متهمان، برابر اعترافات بدست آمده از آنها از انواع خودروهای سواری پراید، RD، پژو 405 و ... استفاده می کردند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات بدست آمده از متهمان پرونده، تعدادی از شرکت های بیمه که متهمان بدین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری کرده اند شناسایی و جهت طرح شکایت به مرجع قضایی معرفی شدند؛ متهمان پرونده نیز با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 

اخبار حوادث - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------