قتل مرد ثروتمند برای تصاحب ارثیه میلیاردی



اخبار حوادث - قتل مرد ثروتمند برای تصاحب ارثیه میلیاردی

پیرمرد وقتی به ۲ دوستش گفت که بعد از مرگش خانه میلیاردی او به آنها ارث خواهد رسید، نمی‌دانست این ارثیه نقشه قتل او را به همراه خواهد داشت.

 ظهر 10 تيرماه امسال به مأموران كلانتري 148انقلاب خبر رسيد مردي ثروتمند به نام كيومرث در خانه‌اش به قتل رسيده است. وقتي مأموران به محل حادثه رسيدند جسد مقتول در يكي از اتاق‌هاي خانه‌اش افتاده بود و شواهد نشان مي‌داد به‌دليل خفگي بر اثر تسمه سفيد رنگي كه دور گلويش پيچيده شده جانش را از دست داده است.

تحقيقات اوليه حاكي از آن بود عامل اين جنايت از قبل با مقتول آشنايي داشته چرا كه او به راحتي و به‌احتمال زياد با استفاده از كليد يدكي وارد خانه پيرمرد شده است. از سويي معلوم شد كيومرث كه حدود 70سال سن داشت مرد متمولي بود و به تنهايي زندگي مي‌كرد و خانواده‌اش از سال‌ها قبل در خارج از كشور سكونت داشتند. همين موضوع نشان مي‌داد به‌احتمال زياد اين جنايت با انگيزه‌هاي مالي رخ داده است اما هيچ وسيله باارزشي از خانه مقتول سرقت نشده بود. با وجود اين، كارآگاهان با بررسي فرضيه‌هاي مختلف تلاش كردند كليد اين معما را به‌دست بياورند.

شناسايي مظنونان
تحقيقات كارآگاهان جنايي درباره زندگي خصوصي مقتول نشان مي‌داد او يك پرستار خانگي را استخدام كرده بود اما زمان وقوع جنايت پرستارش در خانه نبود. از سوي ديگر معلوم شد مقتول با 2مرد جوان به نام‌هاي كامبيز و آرش روابط نزديك و صميمي دارد. با اينكه آنها نسبت فاميلي با مقتول نداشتند اما او علاقه زيادي به اين 2جوان داشت؛ به حدي كه مدتي قبل سند خانه‌اش را كه دست‌كم 5ميليارد تومان ارزش دارد به نام آنها زده و وصيت كرده بعد از مرگش اين خانه اعياني به آنها واگذار شود.

طبق يكي از فرضيه‌ها اين 2نفر به‌دليل تصاحب اموال مقتول بعد از مرگش مي‌توانستند جزء مظنونان پرونده باشند. به اين ترتيب به دادسرا احضار شدند و از سوي بازپرس بستان‌زاده تحت بازجويي قرار گرفتند و هر دو اعلام كردند كه در اين جنايت نقشي ندارند.

اولين سرنخ
كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد جوان ناشناسي در اين جنايت دست داشته و بعد از ارتكاب قتل به مكان نامعلومي گريخته است. به اين ترتيب با گذشت 3‌ماه از اين جنايت نخستين مظنون پرونده دستگير شد. اين مرد كه جابر نام دارد وقتي از سوي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تحت بازجويي قرار گرفت اتهام قتل كيومرث را انكار كرد و گفت كه او را نكشته است. با اين حال وقتي او به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شد و از سوي بازپرس بستان‌زاده تحت بازجويي‌هاي فني قرار گرفت اتهامش را پذيرفت و گفت از سوي آرش در ازاي دريافت 15ميليون تومان براي قتل كيومرث اجير شده بود.

 اعتراف به قتل
متهم در اعترافاتش گفت: من كارگر آرش بودم. مدتي قبل او به من پيشنهاد داد اگر مردي سالخورده به نام كيومرث را در خانه‌اش به قتل برسانم به من 15ميليون تومان مي‌دهد و من هم قبول كردم. مي‌دانستم اگر اين مرد به قتل برسد پول كلاني نصيب آرش مي‌شود و او هم به من پول مي‌دهد.

آرش براي اينكه هيچ ردي از خودش به جا نگذارد روز حادثه به شمال كشور رفته بود. آن روز او با پرستار خانگي كيومرث تماس گرفت و او را به بهانه نقد كردن چك به اسلامشهر فرستاد و درحالي‌كه مرد سالخورده در خانه تنها بود من با استفاده از كليدي كه داشتم وارد خانه‌اش شدم.

ابتدا با يك ميله آهني ضربه‌اي به سر او زدم و در ادامه با تسمه‌اي پلاستيكي او را خفه كردم.به‌دنبال اعترافات جابر، آرش نيز به اتهام طراحي نقشه اين جنايت بازداشت شد اما حاضر نشد اتهامش را بپذيرد. او گفت كه همه حرف‌هاي جابر دروغ است و او نقشه‌اي براي قتل مرد ثروتمند نكشيده است. هم‌اكنون 2متهم در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات براي كشف زواياي پنهان اين ماجرا ادامه دارد.


اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------