پایان 10 سال کلاهبرداری زندانی فراری



اخبار حوادث - پایان 10 سال کلاهبرداری زندانی فراری

مرد تبهکار پس از فرار از زندان 10 سال با مدارک سرقتی دسته چک می‌گرفت و از فروشندگان احشام و خودروهای گرانقیمت کلاهبرداری می‌کرد.

چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس شهرستان زنجان از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: در زمینه خرید و فروش خودرو و دام فعالیت دارم و چند روز پیش با مردی آشنا شدم که ادعا می کرد قصد خرید احشام و خودروهای مدل بالا را دارد. مرد خریدار در ملاقات بعدی در جریان دو معامله، چکی به ارزش 280 میلیون تومان به من داد که فردای آن روز برای نقد کردن چک به بانک رفته و متوجه شدم چک جعلی است. با شماره مرد خریدار تماس گرفتم، اما او تلفن همراه خود را خاموش کرده بود.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم فراری شروع شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های جدیدی را از مردی کلاهبردار مطرح کردند.

جستجوها برای یافتن مخفیگاه متهم ادامه داشت تا این که سرنخ هایی از او به دست آمد که نشان می داد وی به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته و در آنجا جرایمش را از سر گرفته است که با کشف این سرنخ ماموران با هماهنگی قضایی به این شهر اعزام شده و او را در روزهای پایانی هفته گذشته دستگیر کردند.

متهم میانسال با انتقال به پلیس آگاهی منکر کلاهبرداری شد که بررسی سوابق کیفری او نشان داد علی دارای چند فقره سابقه کیفری است و سال 83 به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شد، اما با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و دیگر بازنگشته است.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و او این بار لب به اعتراف گشود و گفت: سال 83 با گرفتن مرخصی از زندان آزاد شدم و مدتی زندگی مخفیانه ای داشتم. پس از یک سال با زنی آشنا شدم و با وی ازدواج موقت کردم. به نام همسرم دسته چک گرفتم و با چک های او اقدام به خرید احشام و خودروهای گران قیمت می کردم.

وی ادامه داد: همچنین از کیف قاپان مدارک هویتی سرقتی می خریدم و با این مدارک برای خود افتتاح حساب می کردم و دسته چک می گرفتم. در مدت 10 سال فراری بودنم کلاهبرداری هایم را در استان های گیلان، همدان، قزوین و البرز ادامه دادم و بعد به شهر زنجان آمدم. زمانی که در این شهر تحت تعقیب قرار گرفتم به شمال کشور فرار کردم تا با هویت های جدید کلاهبرداری کنم که دستگیر شدم.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره به جام جم گفت: با توجه به کلاهبرداری های سریالی متهم در شهر های مختلف تحقیقات از وی در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ادامه دارد. افرادی که در دام مرد شیاد گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس آگاهی زنجان از وی شکایت و پرونده هایشان را پیگیری کنند.

سرهنگ جعفر رحمتی با هشدار به مردم بویژه صاحبان صنوف از آنها خواست هنگام معامله دقت لازم را داشته باشند تا در دام این گونه افراد شیاد گرفتار نشوند. همچنین از مسئولان بانک ها می خواهیم برای افتتاح حساب و صدور دسته چک اصالت مدارک مشتریان را به طور دقیق بررسی کنند.

 

اخبار حوادث - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------