آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

دستگيري متهم ايراني قاچاق انسان در اندونزي



اخبار حوادث - دستگيري متهم ايراني قاچاق انسان در اندونزي

متهم ايراني پرونده غرق شدن ٢٥٠ پناهجو در حادثه جاواي شرقي اندونزي در سال ٢٠١١ در پايتخت اين كشور دستگير شد.

پليس اندونزي اعلام كرده است كه به درخواست مقامات امنيتي استراليا يك ايراني متهم به قاچاق انسان را كه يكي از متهمان پرونده كشته شدن ٢٥٠ پناهجو در حادثه جاواي شرقي است در جاكارتا دستگير كرده است. اين ايراني متهم است در سال ٢٠١٤ در حادثه جاواي شرقي كه در جريان آن ٢٥٠ پناهجو به دليل سقوط قايق در دريا غرق شدند دست داشته است. در جريان اين حادثه مرگبار، قايق حامل ٣٧٩ مهاجر كه از طريق آب‌هاي اندونزي به سمت استراليا در حركت بود در آب‌هاي جاواي شرقي اندونزي غرق شد كه در جريان آن ٢٥٠ پناهجو كشته و تنها ٤٧ نفر زنده از آب بيرون آمدند. پناهجوياني كه در اين حادثه جان خود را از دست دادند ايراني، افغاني و پاكستاني بودند.


اين در حالي است كه كشور استراليا به عنوان يكي از كشورهاي هدف مهاجران غيرقانوني مبارزه با قاچاقچيان انسان را به‌طور ويژه در دستور كار خود قرار داده است كه در تازه‌ترين نمود آن موفق به دستگيري متهم ٥٤ ساله ايراني به كمك پليس اندونزي شده است.از اين حادثه به عنوان يكي از مرگبار‌ترين حوادث براي پناهجويان نام برده مي‌شود.


به گفته مقامات استراليا پس از گذشت سه سال يكي از متهمان ايراني اين حادثه هفتم آبان‌ماه در آپارتمان مسكوني خود در جاكارتاي اندونزي بازداشت شده است. انتظار مي‌رود با دستگيري اين متهم، اين پرونده بين‌المللي به مرحله نهايي خود نزديك شده باشد. پيش از اين پليس اندونزي موفق به دستگيري دو متهم ديگر اين پرونده نيز شده است.


قرار است متهم ايراني قاچاق انسان براساس توافق استرداد مجرمان بين اندونزي و استراليا به مقامات امنيتي اين كشور تحويل داده شود.


 وقوع حادثه‌هاي مرگبار براي پناهجويان در كشورهاي جنوب شرق آسيا همواره بازتاب گسترده‌يي در رسانه‌ها داشته است؛ موضوعي كه دولتمردان كشورهاي مختلف را به تكاپو واداشته تا قوانين سختگيرانه‌تري در اين راستا وضع كنند. با اين حال فضاي رسانه‌يي از اخبار گاه مرگبار براي پناهجويان تهي نمي‌شود.


قاچاقچيان انسان، اندونزي را به عنوان محلي مناسب براي اخذ اسكان در استراليا تبليغ مي‌كنند با اين حال شمار قابل توجهي از اين پناهجويان در آب‌هاي اندونزي و در مسير استراليا بر اثر غرق شدن قايق‌ها جان خود را از دست مي‌دهند.

 

اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------