پایان مرگبار یک رابطه پنهانی



اخبار حوادث - متهم اصلی به خاطر سوء‌ظن به همسرش نقشه این قتل را اجرا کرد
پایان مرگبار یک رابطه پنهانی

مرد جنایتکار که به دلیل سوءظن به همسرش، با همدستی دو برادرزن خود نقشه مرگباری را اجرا کرده بود، پس از دستگیری به تشریح جنایتش پرداخت.

 در آخرین روزهای شهریور امسال صدای شلیک گلوله سکوت محله طوس 91 در مشهد را شکست. اهالی پس از آن که به خیابان آمدند سه مرد نقابدار را دیدند که با یک دستگاه موتورسیکلت از محل فرار کردند. یکی از موتورسواران اسلحه ای در دست داشت و با آن اهالی را تهدید می کرد که سد راهش نشوند.


در محل حادثه یک دستگاه خودروی مزدا پارک بود که موتورسواران به سوی آن شلیک کرده و راننده جوان غرق در خون پشت فرمان قرار داشت.
با اطلاع پلیس از ماجرا، تیمی از ماموران همراه جواد حسینی، بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شده و تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. بررسی های اولیه نشان داد راننده جوان بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده است.
ماموران در حال تحقیق از شاهدان بودند که زن و مرد میانسالی خود را به آنها رسانده و مدعی شدند مقتول پسرشان است. آنها گفتند: دقایقی قبل یکی از همسایه ها با ما تماس گرفت و ادعا کرد اشکان هدف گلوله قرار گرفته، به همین دلیل خودمان را به اینجا رساندیم و وقتی ماموران را در اطراف خودروی او دیدیم متوجه شدیم موضوع قتل صحت دارد.
آنها ادامه دادند: ساعتی قبل اشکان برای دیدن یکی از دوستانش خانه را ترک کرد و قرار بود زود به خانه بیاید.


پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان تحقیقات را برای شناسایی عاملان جنایت آغاز کردند.
بررسی دوربین های مداربسته هم نتیجه نداد، زیرا عاملان جنایت صورت های خود را با پارچه پوشانده بودند و پلاک موتورسیکلت آنها نیز مشخص نبود.

آخرین تماس قاتل با مقتول

کارآگاهان سپس به بررسی تماس های مقتول پرداخته تا از این طریق فردی را که با متهم قرار ملاقات داشت را شناسایی کنند.

تحقیقات نشان می داد مقتول به درخواست زن جوانی که با او نسبت خانوادگی دارد به محل جنایت رفته بود. با کشف این سرنخ زن جوان به نام شیرین دستگیر شد که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه اطلاعی از ماجرا شد، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: من و اشکان به صورت تلفنی با هم ارتباط داشتیم.

من هر وقت در زندگی با مشکلی روبه رو می شدم از او راهنمایی می گرفتم. یک هفته قبل از جنایت، همسرم پرینت تماس های مرا گرفت و تصور کرد من و اشکان ارتباط پنهانی داریم. هر چه برای او توضیح دادم قبول نکرد و خواست اشکان را به بهانه ملاقات به خیابان طوس بکشانم که با اصرارهای او قبول کردم.

با اعترافات شیرین، همسر او به نام هومن دستگیر شد که او هم در بازجویی ها گفت: وقتی متوجه ارتباط همسرم با اشکان شدم، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. با اجیر کردن سه مرد افغان به آنها پول دادم تا اشکان را به قتل برسانند. وقتی آنها قتل را انجام دادند سراغ من آمده و پس از گرفتن پول به افغانستان بازگشتند.

ماموران که متوجه تناقض گویی های هومن شده بودند، به تحقیقات از او ادامه دادند که سرانجام مرد جوان به ارتکاب قتل اعتراف و اظهار کرد: با همدستی دو برادرزنم به محل قرار رفتیم و در آنجا به طرف اشکان شلیک کردیم. صورت های خود را پوشانده بودیم تا اگر پلیس به ما مشکوک شد مدعی شویم قاتلان اجیر شده مرتکب قتل شده اند.

قاضی جواد حسینی، بازپرس جنایی مشهد در این باره به جام جم گفت: پس از اعترافات هومن دو همدست دیگر او هم به قتل اعتراف کردند که پس از تشریح صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شدند.

وی اظهار کرد: متاسفانه شک و اقدامات خودسرانه دو آفت زندگی است. افراد نباید به دلیل شک و سوءظن مرتکب اقداماتی شوند تا پس از افشا شدن اصل موضوع، دچار پشیمانی شده و هیچ راه جبرانی نداشته باشند. افرادی که دچار شک و بدبینی هستند باید با کمک متخصصان روان شناس و روانپزشک برای بهبود حال خود تلاش کنند، زیرا آنها اصل را بر شک خود قرار داده و به غیر از آن واقعیت دیگری را نمی بینند.

وی افزود: در صورت مشاهده جرم یا خیانت باید از طریق مراجع قانونی اقدام و از دست زدن به اقدامات خودسرانه اجتناب شود.

 

اخبار حوادث - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------