جوان خوزستاني قرباني سلاح شكاري شد



اخبار حوادث - جوان خوزستاني قرباني سلاح شكاري شد

سهل انگاري در استفاده از سلاح شكاري بار ديگر حادثه‌يي هولناك آفريد و جوان خوزستاني را به كام مرگ كشاند.

آذرماه امسال تعدادي از ساكنان شاوور شهرستان شوش استان خوزستان، با فوريت‌هاي پليسي ١١٠ تماس گرفتند و ماموران را در جريان يك فقره تيراندازي مرگبار در يكي از خانه‌هاي اين شهر قرار دادند كه در جريان آن به سرعت تيمي از كارآگاهان تشكيل و براي بررسي حادثه به محل مورد نظر اعزام شدند. تماس‌هاي مردمي نشان مي‌داد كه اين تيراندازي، به مرگ مردي جوان منجر شده است.


پيكر بي‌جان و غرق خون مردي جوان، نخستين صحنه‌يي بود كه ماموران پليس با حضور در صحنه جرم با آن روبه‌رو شدند. به سرعت تيم پزشكي وارد عمل شد كه در جريان آن مشخص شد مقتول به دليل اصابت گلوله از ناحيه پيشاني جان خود را از دست داده است.
همزمان با صادر شدن دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني براي انجام آزمايشات بيشتر تمركز ماموران بر بازرسي از صحنه جرم متمركز شد. بررسي‌هاي اوليه ماموران از صحنه جرم نشان مي‌داد كه هيچ گونه آثاري از درگيري و ورود به زور به خانه ديده نمي‌شود. آثاري كه ثابت مي‌كرد قاتل با مقتول آشنايي داشته و نيازي به درگيري براي ورود به خانه نداشته است.


گزارش پزشكي قانوني نيز ضمن تاييد مرگ بر اثر اصابت گلوله، نوع اسلحه را شكاري عنوان كرد؛ اطلاعاتي كه پرونده را در مسير تازه‌يي قرار داد.


از سوي ديگر تحقيقات كارآگاهان نشان مي‌داد تعدادي از ساكنان محله، يكي از دوستان مقتول را ساعاتي قبل از وقوع تيراندازي در خانه او ديده‌اند. سرنخي مهم كه دوست مقتول را به عنوان متهم اصلي تحت پيگرد پليس قرار داد. سرهنگ نورعلي بارستي، جانشين فرماندهي شهرستان شوش استان خوزستان در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: پس از بررسي تمامي شواهد و آثار موجود در صحنه جرم شكي براي ماموران باقي نماند كه يكي از دوستان مقتول كه چند ساعت قبل از وقوع حادثه در خانه او بوده در قتل دوست خود دست داشته است. به اين ترتيب به سرعت عمليات شناسايي هويت او آغاز شد و ماموران با رجوع به بانك اطلاعاتي پليس موفق به شناسايي دقيق هويت متهم شدند و شناسايي مخفيگاه او را در دستور كار خود قرار دادند.


گفته مي‌شود شناسايي مخفيگاه متهم و دستگيري او كمتر از ٤ ساعت طول كشيده است. سرهنگ بارستي با تاييد اين موضوع از شناسايي مخفيگاه متهم در روستاي بيت حميد از توابع بخش مركزي شوش خبر داد و گفت: قاتل در اين روستا مخفي شده بود اما در عملياتي ضربتي از سوي پليس غافلگير و دستگير شد و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل شد.


به گفته اين مقام انتظامي، متهم در بازجويي‌ها ضمن اعتراف به قتل دوست خود گفت: من قصد كشتن دوستم را نداشتم، هنگامي كه داشتم سلاح شكاري را آزمايش مي‌كردم ناگهان گلوله‌يي از آن شليك شد و به پيشاني دوستم برخورد كرد و او را كشت. من هم كه ترسيده بودم از محل جرم فرار كردم و به روستاي بيت حميد رفتم كه تنها چند ساعت بعد از سوي ماموران محاصره و دستگير شدم.


اين در حالي است كه در بازجويي‌هاي پليس مشخص شد آلت قتاله كه در مخفيگاه متهم پيدا شد غيرمجاز بوده است. به اين ترتيب و با اعتراف متهم، جزييات پرونده تكميل و براي سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضايي تحويل داده شد.

برش
برابر ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز، هر كس به طور غيرمجاز سلاح شكاري يا جنگي يا قطعات و مهمات آنها را خريداري و نگهداري كند، يا با آنها معامله ديگري انجام دهد، بسته به نوع سلاح، قطعه يا مهمات، به حبس از ۹۱ روز تا ۵ سال و پرداخت جريمه ۱۰ تا۸۰ ميليون ريال محكوم خواهد شد.

 

اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------