شوخی خطرناک با پسر دانش‌آموز در حیاط مدرسه



 

اخبار حوادث - شوخی خطرناک با پسر دانش‌آموز در حیاط مدرسه

"یک شوخی نابجا در حیاط مدرسه کافی بود تا دانش‌آموزی در یک قدمی مرگ قرار بگیرد.

 وقتی صدای زنگ آخر در محوطه دبیرستان پسرانه پیچید، هنرجویان با شوقی وصف‌ناپذیر کوله‌پشتی‌هایشان را برداشتند و به حیاط رفتند تا دقایق آخر مدرسه را با خوشحالی بگذرانند اما یک شوخی نابجا همه آن‌ها را شوکه کرد.


20 اسفندماه سال گذشته مردی آشفته به کلانتری 136 فرجام رفت و از همکلاسی‌های پسر 16 ساله‌اش شکایت کرد.
این پدر دلنگران گفت: پسرش در مدرسه از سوی همکلاسی‌هایشان مورد تمسخر قرار گرفته و با یک شوخی بی‌جا کم مانده بود کشته شود.


مأموران کلانتری با تحقیقات پلیس دریافتند پسران دبیرستانی به دور از چشم مسئولان در زنگ آخر مدرسه به شوخی کردن پرداختند که در این میان پسر 16 ساله‌ای به نام «علی» بشدت آسیب دیده و برای مداوا به بیمارستان الغدیر منتقل شده و به دلیل شدت جراحات سریعاً تحت عمل جراحی قرار گرفته است.


پلیس با به دست آوردن این سرنخ به تعقیب نوجوانان فراری پرداخت و آن‌ها را بازداشت کرد.
محمد یکی از همکلاسی‌های علی به بازپرس شعبه اول دادسرای اطفال و نوجوانان گفت: زنگ آخر بود که به همراه 5 نفر از دوستانمان به حیاط مدرسه آمدیم و به دور از چشم ناظم شروع به بازی کردیم. هربار یکی از دوستانمان را به هوا پرتاب می‌کردیم و سپس می‌گرفتیم و می‌خندیدم اما وقتی نوبت «علی» شد تصمیم گرفتیم با او شوخی کنیم و هرگز قصد آزار رساندن به وی را نداشتیم. به همین خاطر علی را به هوا پرتاب کردیم اما با چشمکی به بچه‌ها او را رها کرده و علی که در میان زمین و هوا بود ناگهان به زمین پرتاب شد و...


این پسر نوجوان با اظهار پشیمانی گفت: همه در حیاط با هم شوخی می‌کردند و ما هم به تقلید گروه‌های دیگر تصمیم گرفتیم کمی سر به سر هم بگذاریم اما اگر می‌دانستیم این اتفاق می‌افتد هیچ‌وقت دست به چنین کاری نمی‌زدیم.


یکی دیگر از پسران در بازجویی‌ها گفت: من فقط تماشاچی بودم ووقتی دیدم علی میان زمین و هوا منتظر است تا دوستانش او را بگیرند خواستم به کمک او بروم اما نتوانستم و به همین خاطر وقتی دوستان علی پا به فرار گذاشتند توانستم او را سریعاً از مدرسه بیرون ببرم و با گرفتن آژانس وی را به خانه‌شان برسانم و من مقصر نیستم. در آن لحظه همه ترسیده بودیم و من فقط توانستم این گونه به او کمک کنم.


مأموران با شنیدن اظهارات پسران نوجوان به بررسی دوربین مداربسته در مدرسه پرداختند و دریافتند آن‌ها با قصد و نیت قبلی «علی» را پرتاب کرده‌اند و مسئولان مدرسه به دلیل شلوغی و سرو صدای زیاد در هنرستان متوجه این موضوع نشده‌اند.


با به دست آوردن این تصاویر، پزشکی قانونی نیز شکستگی قسمت فوقانی استخوان ران چپ و آسیب جدی به علی را مورد تأیید قرار دادند و کارشناسان رسمی دادگستری 3/5 درصد دیه کامل یک مرد مسلمان را میزان دیه به پسر دانش‌آموز تخمین زدند. بنابراین گزارش، با توجه به نظریه پزشکی قانونی این پرونده در مرحله صدور قرار نهایی قرار گرفت..


هشدار قاضی پرونده
مشفق، بازپرس شعبه اول دادسرای جرایم اطفال و نوجوانان با توجه به باز شدن مدارس و بروز چنین حوادثی با هشدار به آنان گفت: دانش‌آموزان در مدارس باید خیلی مراقب باشند و هر نوع شوخی را انجام ندهند چرا که در این پرونده مشاهده کردیم همکلاسی‌ها برای اینکه دقایقی را خوش بگذرانند و شاد باشند تصمیم گرفتند با یکی از دوستان و همکلاسی‌هایشان شوخی کنند اما این شوخی نابجا باعث شد پسر جوان بشدت آسیب ببیند و حتی دیگر نتواند تا مدتی طولانی تحصیلش را ادامه دهد. حتی در این موارد احتمال درگیری یا حوادث تلخ و ناگوار بیشتری نیز وجود دارد که جبران‌ناپذیر خواهد بود.

 

دانش‌آموزان باید از دویدن در راه‌‌پله‌ها و حیاط مدرسه و هل دادن همدیگر خصوصاً کوچکترها پرهیز کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. مسئولان مدرسه نیز باید با دقت و توجه بیشتری مراقب اعمال و رفتار آن‌ها باشند و خانواده‌ها نیز تذکرهای لازم را به فرزندانشان بدهند تا رفتارهای پرخطر از آنان سر نزند و شوخی نا بجا نکنند.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------