جعل آرای قضایی برای کلاهبرداری‌های میلیونی



اخبار حوادث - جعل آرای قضایی برای کلاهبرداری‌های میلیونی/ مرد بانفوذ دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از دستگیری جاعلان کلاهبردار آرای دستگاه قضایی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس آگاهی استان مراجعه و در اظهارات خود بیان کرد که یک نفر تحت عنوان مامور بانفوذ در دستگاه قضایی استان از وی کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: این شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در ساختمان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با فردی به نام "حمید" آشنا شده که ادعا می‌کرد فردی را در دستگاه قضایی دارد که حاضر است در قبال دریافت مبلغی کار‌هایم را پیگیری کند و نتایج مطلوبی را برایم بدست آورد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تصریح کرد: پس از کسب اظهارات شاکی اقدامات برای شناسایی قربانیان دیگر و شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفت.

سرهنگ اکبری ادامه داد: پس از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی در ‌‌نهایت "حمید" طی یک عملیات پلیسی در گرگان دستگیر شد.

وی اظهار داشت: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه ارتکابی در اظهارات خود به ماموران پلیس آگاهی بیان کرد که در مدت گذشته با فردی به نام "ابراهیم آشنا شده که بار‌ها ادعا کرده پرونده‌های قضایی افراد بسیاری را پیگیری کرده و حتی توانسته نتایجی را به نفع افراد کسب کند و من هم به طمع بدست آوردن مال با وی همراه شدم.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در ادامه بیان داشت: "حمید" در ادامه اعترافات خود گفت که به همین منظور برای نخستین بار مبلغ ۴۰ میلیون ریال را از متقاضیان دریافت کردم و به "ابراهیم " دادم و وی هم در ازای این مبلغ یک سری اسناد جعلی و مهر جعلی دستگاه قضایی را به من داد تا کار‌ها را انجام دهم.

سرهنگ اکبری تاکید کرد: در بخش دیگری از اعترافات "حمید" اعلام کرد که "ابراهیم" از من مبلغ ۵۲۰ هزار تومان دریافت و قرار بود که من را در یکی از دستگاه‌های دولتی استخدام کند اما در ‌‌نهایت پس از دریافت مبالغ مختلف دیگر تماس‌های من را پاسخ نداد.

وی افزود: پس از کسب اظهارات متهم "حمید" و برخی مشخصات و اطلاعات دیگر در ‌‌نهایت با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی گسترده و ردگیری فعالیت‌های وی در استان‌های همجوار و شناسایی محل اختفای وی در یکی از استان‌های همجوار و استفاده از طعمه، "ابراهیم "در گرگان و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در تحقیقات تکمیلی به جرائم انتسابی اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: در بازرسی از محل اختفای متهمان تعداد زیادی اوراق قضایی جعلی، مهر جعلی از دادگاه‌ها و دادسراهای استان‌های مختلف که به صورت ماهرانه‌ای جعل شده بود کشف و ضبط شد.

سرهنگ اکبری اذعان داشت: در حال حاضر نیز تعدادی از مالباختگان شناسایی و برای طرح شکایت به پلیس آگاهی استان فرا خوانده شدند و چنانچه افراد دیگری تحت این عنوان مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت و پیگیری موضوع می‌توانند به پلیس آگاهی استان گلستان مراجعه کنند.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان خاطر نشان کرد: متهمان و شکات به همراه پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------